Har idag rivit upp vårat golv i blivande barnrum & fick fram detta vackra gamla golv från 50-talet ...:) hur ska jag gå till väga när jag ska måla detta ? Med förarbete , målning etc...vilken färg ska jag använda ? Tacksam för alla svaren! Här är även en bild på golvet :)
image.jpg

Tvätta rent, Slipa lätt med fint papper, grunda och måla med golvfärg, kan räcka med ett lager efter grund.

Okej, så du tror inte detta behöver maskinslipas då ? Ska givetvis målas vitt...:) verkar som golvet är lackat sen tidigare oxå!

Använd kvalitetsfärg som är anpassad för lackade golv så räcker det med att rugga upp ytan lite

Förresten , givetvis vitt, varför då? Finns många fina målade golv som inte är vita. Vi ska måla vårt en nyans i ljusgrått tex.

Okej ska bli detta...vad skulle du rekommendera / har använt ? :)
Inget illa menat om givetvis vitt, kan tänka mig att många andra färger är fint! Men hade man sett inredningen i vårat hem så hade sambon aldrig accepterat annat :-)

Köp någon av de större mer kända tillverkarnas färger. Jag köper ut via firmans konto, tillverkare/återförsäljare där privatpersoner inte kan handla. En liten brytning av det vita bör ju passa alla typer av inredningar men som jag har märkt är det smart att låta fler i huset förhandla om utseendet, hehe.

Jaha okej...:) då ska det bli så! Ja det kan jag oxå tycka & tänka mig...men happy wife, happy lite 😄👍

Vi hade ett gammalt golv i vår lgh, slipade och sedan vitlut och sedan Osmo 3040 vitpgimenterade hårdvaxolja

DSC_0466.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad kostade detta er ca? :)

Min golvläggare tog 430 kronor ex moms kvadraten för slipning och behandling. Exklusive material

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.