Ja
Jag skulle använda Benarolja på teak. Höll 15 år på en redan sliten teakdörr, då med lite trebitt oljelasyr inblandad för att jämna ut och återställa färgen, sedan byggde jag ut och bytte dörr. Har också sett det hålla, med visst underhåll +10 år på båtar.
Jag hoppas du inte menar täckmåla teaken? I så fall har jag inget förslag.
Jag skulle använda Benarolja på teak. Höll 15 år på en redan sliten teakdörr, då med lite trebitt oljelasyr inblandad för att jämna ut och återställa färgen, sedan byggde jag ut och bytte dörr. Har också sett det hålla, med visst underhåll +10 år på båtar.
Jo det var tanken faktiskt.U Urban J A skrev:Ja
Förutom att det är helgerån så tror jag det är svårt hitta färg som fungerar, det mesta flagar nog ganska snart. Om du kan tänka dig lasyr skulle jag gissa Trebitt skulle fungera, men stäm mig inte o jag har fel. Annars vet jag inte vad jag skulle måla med som skulle sitta kvar. Sitens måleriexperter har säkert bättre besked än jag har.
Så här ser det ut.
Tanken är att snygga till för ev försäljning.
Visst kan man byta panelen till stående Z-panel, men det är betydligt större projekt.
Tanken är att snygga till för ev försäljning.
Visst kan man byta panelen till stående Z-panel, men det är betydligt större projekt.
Klicka här för att svara