3 445 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Måla tak i badrum
Har reglat ner taket och tänker sätta gips. Ovanför reglarna sitter idag förhydringspapp och ovanpå denna aluminum papp som tyvärr är felvänd med den blanka sidan utåt..
Jag tänkte skära upp förhydringspapp och aluminumpapp för att möjligöra diffusion uppåt. Tätskicktet tänkte jag istället flytta ned till gipsens undersida. Våtrumsgrund + våtrumstäckfärg.
Färghandeln gav mig två alternativ.
1. Spackla skarvarna med våtrumsspackel och glasfiberremsa. Ett lager grund och två täckfärg.
2, Spackla med vårumsspackel, sätta väv i första lagret grundfärg och sedan strycka ytterliggare ett ovanpå väven. Ovanpå detta två lager täckfärg. Remsa skulle inte behövas.
Hörn mot vägg och takdosor skulle i båda fallen tätas med latexfog.
Vilket av alternativen bör jag välja?
Jag tänkte skära upp förhydringspapp och aluminumpapp för att möjligöra diffusion uppåt. Tätskicktet tänkte jag istället flytta ned till gipsens undersida. Våtrumsgrund + våtrumstäckfärg.
Färghandeln gav mig två alternativ.
1. Spackla skarvarna med våtrumsspackel och glasfiberremsa. Ett lager grund och två täckfärg.
2, Spackla med vårumsspackel, sätta väv i första lagret grundfärg och sedan strycka ytterliggare ett ovanpå väven. Ovanpå detta två lager täckfärg. Remsa skulle inte behövas.
Hörn mot vägg och takdosor skulle i båda fallen tätas med latexfog.
Vilket av alternativen bör jag välja?
Klicka här för att svara