Vi har en mängd spaljé-ribbor som ska målas, (ska användas inomhus / längd 1.40) .
Finns det någon som har en smart ide hur man effektiviserar jobbet?
Om man lägger dem på bockar så blir det ju märken.
Kan man ha ribborna stående på något lätt och bra vis???
Förslag som går fort & blir bra efterfrågas.
Finns det någon som har en smart ide hur man effektiviserar jobbet?
Om man lägger dem på bockar så blir det ju märken.
Kan man ha ribborna stående på något lätt och bra vis???
Förslag som går fort & blir bra efterfrågas.
Behövs ingen bild.
Frågan gällde bara målningen.
Spjälorna ligger i en hög i garaget.
Ska målas innan uppsättning.
Frågan var om någon hade ett förslag på hur man kan göra
för att på ett smidigt och snabbt sätt måla spjälorna utan rinn-märken eller märken från liggande underlag???
dimension; 21 x 43mm längd 1.40m
Visst kan man göra på traditionellt vis med ett bord med två ribbor på där man lägger spaljéribborna målar en sid och sedan vänder och målar den andra sidan.
Men då blir det fula märken!
Någon borde ha en annan lösning, eller?????
Frågan gällde bara målningen.
Spjälorna ligger i en hög i garaget.
Ska målas innan uppsättning.
Frågan var om någon hade ett förslag på hur man kan göra
för att på ett smidigt och snabbt sätt måla spjälorna utan rinn-märken eller märken från liggande underlag???
dimension; 21 x 43mm längd 1.40m
Visst kan man göra på traditionellt vis med ett bord med två ribbor på där man lägger spaljéribborna målar en sid och sedan vänder och målar den andra sidan.
Men då blir det fula märken!
Någon borde ha en annan lösning, eller?????
Sprutmålning borde gå snabbast, men det förutsätter såklart att man har den utrustningen.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
Skruv i ändan och häng upp i ett snöre och sprutmåla. Sätter du en skruv i varje ända går det att lägga skruvarna på pall/regel och rolla
Klicka här för att svara
