5 070 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
måla, spackla på fildduk??
jag har satt Flüggers filtduk i huset nu, men har insett att jag kanske var lite snål i nån skarv, om ja nu grundar allt o inser att nån skarv syns, kan ja då dra på en sväng spackel så det blir bra, för att sedan måla 2 ggr?
Eller kommer det att synas igenom att jag spacklat i nån skarv??
Eller kommer det att synas igenom att jag spacklat i nån skarv??
Tjena,
Har själv inte gjort detta ännu (men ska snart). Jag har fått tipset att man ska köra med gipsspackel för bästa resultat. Det är vitt av lite tandkrämskonsistens.
Tyvärr måste man själv blanda gipsspackel (pulver å vatten) med en borrmaskin utrustad med blandare.
Skriv gärna in och berätta resultatet! Jag ska som sagt själv sätta filtduk snart och eftersom det är första gången kommer det garanterat att bli skarvar...
/Gustav
Har själv inte gjort detta ännu (men ska snart). Jag har fått tipset att man ska köra med gipsspackel för bästa resultat. Det är vitt av lite tandkrämskonsistens.
Tyvärr måste man själv blanda gipsspackel (pulver å vatten) med en borrmaskin utrustad med blandare.
Skriv gärna in och berätta resultatet! Jag ska som sagt själv sätta filtduk snart och eftersom det är första gången kommer det garanterat att bli skarvar...
/Gustav
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
Jag fick också någon skarv med Flüggers armeringsväv och detta spacklade jag med vanlig standardspackel för gipsskivor med en japanspackel. Gjorde detta efter första målningen. Slipade sedan med 180-papper och målade sedan andra omgången. Syns inte ett smack.
Klicka här för att svara