Ta reda på vem tillverkaren av porten är, sedan ringer du och frågar tillverkaren vilka produkter dom rekommenderar, dom har ju bäst koll på vad som sitter befintligt.
Jag hade föredragit att ha portbladen liggandes på bockar och penslat bladen, har du möjlighet att göra detta genom att tillfälligt sätta igen dörrhålet med plyfa eller liknande, tror jag du får bättre resultat än att rolla på plats.
Det är redan gjort men det fungerar inte eftersom (som jag förstår det) är pigmentet i färgen förstört och det är inte oxidering som är skälet till att dörren är matt. Spelar ingen roll vilket medel jag använder så blir det ingen skillnad när det torkar.
Nu blev det jobbigt Men det är väl så om det ska bli bra...
Sedan är det lite spännande eftersom vissa skriver pensla och vissa skriver rolla....
KKjellTimell skrev:
Ta reda på vem tillverkaren av porten är, sedan ringer du och frågar tillverkaren vilka produkter dom rekommenderar, dom har ju bäst koll på vad som sitter befintligt.
Jag hade föredragit att ha portbladen liggandes på bockar och penslat bladen, har du möjlighet att göra detta genom att tillfälligt sätta igen dörrhålet med plyfa eller liknande, tror jag du får bättre resultat än att rolla på plats.