Hej alla kunniga på betong och bruk!
Jag har lagat med reparationsbetong i både förråd och pannrum. Fyllt igen minde och större håligheter.
Vartefter ska jag måla med epoxifärg och på burken står det att nygjuten betong ska brinna i två veckor innan målning. Kan ju inte påstå att jag anlagt en helt ny platta och jag är lite otålig. Kan jag måla aningens tidigare tro? Den största kakan betong jag la på var ca 4cm djup och 40cm i kvadrat, sen är det tunnare skikt. Känns som det brinner klart tämligen fort dessa små duttar men jag kan inte betongens alla hemligheter.
Att tillägga är att betongen i nuläget legat ett dygn.
 
  • Ny lagad betong på golv i förråd, ojämnt och fuktigt med renoveringsverktyg i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.