Hej vänner!
Kan jag måla panel på backen, låta det ligga på tork i någon månad innan jag spikar upp det och målar igen?
Riskerar jag någonting med det förfarandet?

M
Det går alldeles utmärkt, ger till och med ett bättre resultat då man även kommer åt sidorna bättre.

Gör det dock inte per definition på backen utan använd arbetsbord och torkställning ;)

M
Sen kan man väl tillägga att om du ska vänta några månader från nu med att måla så kan det ju vara lite för sent för målning om man kommer till Oktober/November.

M Marcussjogren skrev:
Det går alldeles utmärkt, ger till och med ett bättre resultat då man även kommer åt sidorna bättre.

Gör det dock inte per definition på backen utan använd arbetsbord och torkställning ;)
Tack för svar, tänkte någon form av ställning faktiskt, har ont i ryggen som det är :)
Tänkte måla dom om en vecka och sätta upp om en månad så jag ska klara mig innan hösten. Tack för hjälpen!

M Marcussjogren skrev:

På tal om torkställningar förresten, har du något tips?

Vi la vår panel på marken med virke under så de inte låg i backen efter vi målat. När det torkat staplade vi det så panelen inte skulle slå sig lika mycket

Redigerat:
sir_daniel sir_daniel skrev:
Vi la vår panel på marken med virke under så de inte låg i backen efter vi målat. När det torkat staplade vi det så panelen inte skulle slå sig lika mycket
Tackar!

M
Håller med Daniel där, lägg ordentligt med ströläkt så slår det sig mindre, kanske var 70:e cm eller så, men jag kanske är lite petig med det :)

Det viktigaste är att inte brädorna ligger så de sviktar nedåt utan har gott om stöd hela vägen.

• Gilla
sir_daniel
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.