T
H Hedis59 skrev:
Är det en alkydoljefärg?
Det är akrylatfärg.

• Gilla
Hedis59
  • Laddar…
T Turbo_Tail skrev:
Det är akrylatfärg.
Tack snälla för ditt svar!

H Hedis59 skrev:
Vår bro består av hyvlat tryckat virke. Vi lät den vara i i två år innan vi först grundade, sedan målade vit med fönsterfärg. Som har släppt. Suck...

Vad ska jag ha för färg? Hur ska jag göra? Ska jag grovslipa först så att grunden fäster bättre?
Hej.
Vilken färg körde du på, och satte den sig bra? :)

B Bobbobula skrev:
Hej.
Vilken färg körde du på, och satte den sig bra? :)
Satte en blandning av olja o akrylfärg. Svart burk… ät ett tag sedan nu. Fönstergrund o fönsterfärg i Tumba laget (1+2ggr)är det dom funkat bäst hittills.

• Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Använd lösningsmedelsbaserad industriprimer och sedan naftalöst alkydoljefärg. Det har funkat för mig i över 20 år
Något märke/fabrikat som du upplever bättre än något annat?

B Bobbobula skrev:
Något märke/fabrikat som du upplever bättre än något annat?
Då jag skrev inlägget användes Flüggers varianter som jag brukade ha tillgängligt. Dessa finns inte kvar på marknaden längre p.g.a. utsläppskrav och jag har inte letsr upp några ersättare. Det som finns nu är vattenburet. Senast jag använde de lösningsmedelsburna var för bl.a. altanstaket för några år sedan. Stolpar och räcke i tryckt limträ.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Då jag skrev inlägget användes Flüggers varianter som jag brukade ha tillgängligt. Dessa finns inte kvar på marknaden längre p.g.a. utsläppskrav och jag har inte letsr upp några ersättare. Det som finns nu är vattenburet. Senast jag använde de lösningsmedelsburna var för bl.a. altanstaket för några år sedan. Stolpar och räcke i tryckt limträ.
Aha tack, ja lösningsbaserade är väl inte så lätta att få tag på längre :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.