Vi har precis flyttat in i ett hus där badrummet är tapetserat, men inte riktigt den tapet vi hade önskat.

Kan man måla på denna tapet? Vi har nog tänkt kakla i samband med nästa större renovering men det dröjer säkert 4-5 år i alla fall.

Tacksam för alla tips!

Om det är våtrumstapet så är det väl tveksamt om någon färg biter.

Hej!

Det finns speciell färg för våtrumstapeter, vi har målat om i ett badrum en gång och det blev inte så tokigt, ska det bara räcka några år så är det nog ett bra alternativ.

Lycka till!

/Amle.

Hej!!

Jaag har målat på våtrumstapet både i badrum å i tvättstuga!

Färjen är köpt på Coop.

Beckers resistent täckfärg Bas C

Den bryter dom yill i önskard kulör!!

Den ska vara så slitstark så hon som vi köpte den av på Coop berättade att när han jobbade på en målarfirma så målade dom lagergolvet med den här färjen å den höll för att köra truck å dra massa varor över!!

Återförsäljan sa att dom inte fick gå ut med att dom hade nadvänt den färgen!!!! Beror på att den här färgen är billigare men lika bra!!

Hoppas det går bra!!

MVH LINUS

Viktigt att tvätta tapeten med T-Röd mycket noggrannt innan.

Luktar som en sämre fyllefest i flera dagar, men man får stå ut. - Sade en proffsmålare som gav mig goda råd.

Jag har ännu inte tagit tag i saken, men jag vet att det finns färg, att det går att måla och att det håller mycket bra. Några grannar har gjort det med gott resultat.

Så måla på du.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.