Jag håller på att radonsanera mitt hus och skall sätta upp radontapet (permafoil) och för att kunna lägga tapeten skarv i skarv så måste jag lägga aluminium innanför varje skarv då det är snyggare än att överlappa vid varje skarv och jag funderar nu:

1. Hur får jag fast aluminiumfolien på väggen (spacklad betongvägg), vilken typ av lim?
2. Hur fäster jag tapeten på aluminiumfolien?

Är ytterst tacksam om ngn vet ngt om hur man limmar fast/på aluminium

S singelhit skrev:
Jag håller på att radonsanera mitt hus och skall sätta upp radontapet (permafoil) och för att kunna lägga tapeten skarv i skarv så måste jag lägga aluminium innanför varje skarv då det är snyggare än att överlappa vid varje skarv och jag funderar nu:

1. Hur får jag fast aluminiumfolien på väggen (spacklad betongvägg), vilken typ av lim?

Hej,
Kan det gå med dubbelhäftande tejp, Kanske?
Hör gärna av dej till mej jag är intresserad Hälsningar från Henry Svenson 0705705586

S singelhit skrev:

Vad är det för aluminium du ska limma på?
Permafoil är väl som en vanlig renoveringstapet men med aluminium i mitten, papper både på fram och baksida.

Går bra att limma dessa tapeter med överlapp. Ca 10 - 15 mm..jag spacklade även sedan över skarven och målade tapeten..blev fint

Lycka till!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.