Hej,

Vi ska måla insidan på en gäststuga där ALLT är furu. Stugan är i bra skick och hyggligt isolerad, men den står ouppvärmd på vintern.

Ska vi måla med utefärg, eller funkar innefärg?

Andra tips? (Annat än att gå loss ordentligt med kvistlacken...)


Tack!
 
Jag skulle personligen ha chansat på panelgrund och lackfärg, men, tumregeln säger uteklimat = utefärg.

Om det finns tecken på exv. kondens eller andra slags påfrestningar som man inte drabbas av under normala boendeförhållanden så är typ fönsterfärg eller liknande att föredra ur ett hållbarhetsperspektiv.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.