Hej!

Jag sitter hemma med världens kanske sista tjockteve, dassig och grå, och undrar nu: visst borde man kunna måla om den (med typ sprayfärg)? Det känns ju inte direkt som att det egentligen kan påverka någonting nämnvärt, frågan är väl hur man sprayar på färg utan att det kommer in i teven i alla skrymslen/ventileringshål... eller är det lite risky med tanke på att det faktiskt kan komma in färg i själva apparaten? Kanske är det enklare att ta bort skalet, måla om och sätta tillbaka?

Om jag skulle ge mig på att måla om teven så skulle jag först ta bort skalet o sen spraya det. Sprayar du skalet utan att montera bort det så har du nog minst lika mycket färg inne i teven

Ja du måste montera bort höljet för att måla det och kom ihåg att det är mycket svårt att spraya högtalargaller så att färgen inte sätter igen dom små "hålen".

Jag har spraymålat en tv med otroligt bra resultat. Du behöver inte montera bort höljet, men om du kan plocka bort högtalargallren, så gör det och täck högtalarna. Spraya på, blir kanon. Funderar på att måla om lillgrabbens tråkgrå burk i någon kul färg. Om du målar i någon metallickulör, börja med att spruta 10 cm utanför tv:n och vandra inåt mot det du ska måla, så slipper du få en ful färgklump. Maska ordentligt, skulle det bli färg på rutan tar du enklast bort det med ett rakblad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.