Hej,

Tidigare ägare av vårt hus har skrapat bort lös färg från innerdörrar och målat om med rätt tunna lager färg. Det är väldigt tydliga ojämnheter efter att de målats om. Hur fixar man detta? Spacklar man måste man ju spackla halva dörren. Kan man måla med en tjockare färg som fyller ut ojämnheterna?
 
  • Ommålad innerdörr med ojämna ytor och tydliga spår efter skrapad tidigare färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Surkam skrev:
Hej,

Tidigare ägare av vårt hus har skrapat bort lös färg från innerdörrar och målat om med rätt tunna lager färg. Det är väldigt tydliga ojämnheter efter att de målats om. Hur fixar man detta? Spacklar man måste man ju spackla halva dörren. Kan man måla med en tjockare färg som fyller ut ojämnheterna?
Skrapa avv allt igen, eller spackla...
 
Dåligt måleriarbete.Du får skrapa slipa med maskin grunda o spackla allt.Mycket arbete med gamla spegeldörrar.En tjockare färg döljer inget tyvärr
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.