Hej!
.
Dock har vi idag ett grönt betongpannetak (ommålade Zandapannor), som jag skulle vilja sätta en takhuv på (ska riva den murade skorstenen som finns idag) och jag är lite osäker på hur bra det skulle matcha med de färdiga huvar som går att köpa idag.
Hur bra skulle det funka att måla en redan pulverlackad huv? Kommer det hålla?

13th Marine 13th Marine skrev:
Hej!
.
Dock har vi idag ett grönt betongpannetak (ommålade Zandapannor), som jag skulle vilja sätta en takhuv på (ska riva den murade skorstenen som finns idag) och jag är lite osäker på hur bra det skulle matcha med de färdiga huvar som går att köpa idag.
Hur bra skulle det funka att måla en redan pulverlackad huv? Kommer det hålla?
Det är klart det går. Men vilken färg ska du ha på vindskivor m.m.

Är den verkligen pulverlackad? Oftast är det en plastbaserad lack på plåt för bygg..
Och den är inga problem att måla

T Tompafix skrev:
Det är klart det går. Men vilken färg ska du ha på vindskivor m.m.
Låter lovande.
Har idag gavelpannor, och resterande trä är målat härligt 70talsbrunt.
Ett rött tegelhus med mörkt tak, trädgård, växthus och gröna träd under en klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

plåtrickard plåtrickard skrev:
Är den verkligen pulverlackad? Oftast är det en plastbaserad lack på plåt för bygg..
Och den är inga problem att måla
https://soliduct.se/takhuv-125-160.htm

Är den jag kikar på.
Men då kanske det bara är att beställa en och sedan knata in hos en färghandlare.

• Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Ni verkar ju redan ha huvar som är målade i grönt?

T Tompafix skrev:
Ni verkar ju redan ha huvar som är målade i grönt?
Är original plasthuvar som jag gissar är målade i samtidigt som taket, dessa går till avloppsavluftning samt avluft från badrummen (den senare ryker vid installationen av FTX)
Den murade skorstenen skymtas över nocken, och det är där den nya takgenomföringen behövs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.