Hej!

Har funderat på att måla om kökluckor hemma.
Vad är bäst, att spraya dom eller måla?
Jag vill ha vita luckor, skulle man kunna välja en vit vanlig färg sen kanske lacka över för att få det lite högblankt?
Är inte ett dugg insatt i att måla och sånt, det enda jag vet är att jag vill ha det vitt och högblankt, så bra som det går att göra iaf.. :D

Förslag någon?

Det enklaste och snyggaste sättet är faktiskt att skicka iväg luckorna på sprutlackering. Iom att du inte är så insatt i målning lovar jag att du kommer att vinna på det!

Precis, och det brukar inte vara särskilt dyrt heller har jag hört.
Med tanke på att du vill ha högblankt OCH inte är van vid att måla kommer du knappast med egen kraft att få ett resultat som du blir nöjd med.

Har du viljan och tid så kan du med pensel och en bra snickerifärg måla dom med gott resultat, nästan som lackerat. Dock oerhört svårt även för yrkesmålare och slutresultat beror även på underlaget.

Som föregående talare säger, skicka iväg dom för sprutmålning. Räkna med minst 200:- per lucka. Ibland är det faktiskt billigare att köpa nya luckor istället för lackering och även mer prisvärt då lackering inte håller mer än några år.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.