Tjena! Ny husägare här så tänkte höra med er om tips och hur ni hade gjort.
Det har med åren kommit upp fukt ur golvet i ett källarförråd och gjort väggen lite fuktskadad. Väggen känns inte fuktig nu utan det har torkat.
Jag tänkte försöka borsta bort med stålborste samt skrapa/knacka bort allt som sitter löst.
Jag tänker mig att man vill fylla i om det blir lite större hål med nån spackel?
Sen när allt löst är borta och eventuella hål ifyllda med spackel så målar jag med vit silikatfärg för att det ska andas bra och hjälpa mot framtida fukt?
Ni får gärna komma med tips på vilka produkter ni hade använt osv
Tack!