Håller helt med MangePainter. Räkna med några dagar. Det är viktigt att färgen torkar riktigt så man slipper ränder! Tar alltid lite längre tid än vad man tror speciellt när man inte är en van målare. Viktigt att inte stressa igenom målningen så resultatet blir dåligt. Och att täcka in golven fast det ska in ett nytt går mycket fortare än att behöva skrapa bort dom stora kladdstänken senare. Tro mig, jag gjorde samma sak hemma. Ett jäkla skrapande för och få ett slätt underlag. Det stänker överallt speciellt när man målar taket.

MangePainter skrev:
75 m2 skulle jag kunna tänka är en 3 rummare.
ByggarenEmil skrev:
Håller helt med MangePainter.
Jag har tänkt lite på det där. Kanske att det skulle ta lite längre tid för den som är van, men det är fortfarande bara 1,5 rum per person och dag, det är inte mycket, hur mycket torktider och annat man än blandar in. För två som är vana att måla skulle en dag funka.

Sedan är frågan lite illa ställd, vi pratar rum, men ska WC och kök med? Då tar det givetvis lite längre tid eftersom det helt enkelt är mer pill. Täcka golven? Tja, det är väl en smaksak men jag hade inte gjort det, rullar man bara upp en gardin på rollern när man kör taken blir det inte många färgdroppar som hamnar fel. Jag hade inte täckt i alla fall, men kanske att det är en idé för ts om hon och hennes målarpartner inte är vana vid att just måla.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.