Rubriken blir lite missvisande, hade väggarna varit smutsiga av sot mm så är frågan ganska dum.
Nu är det så att jag vill måla om i mitt "pannrum" Tidigare värmdes huset med olja, men den pannan är borta sedan drygt 30 år. Väggarna är vävade och målade efter att fjärrvärmen kopplades in.
Jag har ingen målartvätt hemma, så jag funderar om och hur jag skall förbereda väggarna innan målning. T-röd? lacknafta eller yes och vatten?
Någon som har förslag?