1 742 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Måla om huset... Bara att göra?
Jahapp... Då har man blivit med hus då
Bara bott i lägenhet innan.
Köpt hus, inflyttning i dec. Wohoo!
Allt verkar schysst med nya huset enl besiktning. Fasaden var ok, men behövde målas.
Min fråga är: Är det bara att måla om huset med valfri kulör, eller måste man söka bygglov eller nåt liknande?
Huset är idag rött, men skulle vilja ha det i ljusgrått
Mvh Micke
Köpt hus, inflyttning i dec. Wohoo!
Allt verkar schysst med nya huset enl besiktning. Fasaden var ok, men behövde målas.
Min fråga är: Är det bara att måla om huset med valfri kulör, eller måste man söka bygglov eller nåt liknande?
Huset är idag rött, men skulle vilja ha det i ljusgrått
Mvh Micke
I regel krävs inte bygglov för ändrad fasadfärg så länge man håller sig inom "normal" färgskala... (I regel handlar det om att man inte påtaglogt får ändra den övergripande områdesbilden/känslan med sin fasadändring)
Är det detaljplanelagt område så kan det dock finnas begränsningar gällande vilka "färgskalor" man får använda sig av...
Så mitt råd är att kolla av D.P. med någon bygglovshandläggare och specifikt fråga om din önskan om kulörtändring, snabbaste och enklaste vägen anser jag!
Är det detaljplanelagt område så kan det dock finnas begränsningar gällande vilka "färgskalor" man får använda sig av...
Så mitt råd är att kolla av D.P. med någon bygglovshandläggare och specifikt fråga om din önskan om kulörtändring, snabbaste och enklaste vägen anser jag!
Klicka här för att svara