10 887 läst ·
23 svar
11k läst
23 svar
Måla om ett sovrum för första gången, råd uppskattas?
Beror på om det är några barn (eller andra klåfingriga) hemma under målningstiden, dem har man ju inte hundra procent koll på.Thberg skrev:
Har tänkt vidare och funderar faktist starkt på att tejpa för kontakterna med "täcktejp" iställt för att skruva bort dom.Thberg skrev:
Någon som kan tipsa om en bra och billig färgaffär här i centrala Göteborg. Familjebostäder som vi hyr av härt i Majorna betalar för inköpen men vi vill naturligtvis ändå hitta en bra och hyffsat billig färgaffär där man kan fråga om råd innan första ommålningsprojektet.
Hyresvärdarna jag har bott hos tidigare har varit väldigt bestämda med vilken butik man ska handla av då de ofta har ett avtal med en viss butik. Har du frågat din hyresvärd?
Angående kontakterna och strömbrytarna så tycker jag nog att du ändå ska ta bort dom för att få ett bättre resultat. Att ta reda på vilken propp det är du ska skruva loss är ju enkelt. Tänd bara lampan i taket och sätt i något i vägguttaget så märker du ju när det slocknar så att säga. Sen när det är strömlöst kan du ju maskera en mindre yta innanför så att säga...
Angående kontakterna och strömbrytarna så tycker jag nog att du ändå ska ta bort dom för att få ett bättre resultat. Att ta reda på vilken propp det är du ska skruva loss är ju enkelt. Tänd bara lampan i taket och sätt i något i vägguttaget så märker du ju när det slocknar så att säga. Sen när det är strömlöst kan du ju maskera en mindre yta innanför så att säga...
Redigerat:
Skall fråga Familjebostäder och se vad som gäller.iSnobben skrev:Hyresvärdarna jag har bott hos tidigare har varit väldigt bestämda med vilken butik man ska handla av då de ofta har ett avtal med en viss butik. Har du frågat din hyresvärd?
Klicka här för att svara