Thberg skrev:
Trodde inte det fanns någon som gjorde sig besväret i ett sådant här fall..
Jag kan inte svara för andra. Jag kan svara för min egen del och där är svaret att vad jag gör, och vad jag i ett forum råder andra att göra, inte alltid nödvändigtvis är samma sak...:cool:

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Haha jag förstår, var bara nyfiken ;)

Thberg skrev:
Trodde inte det fanns någon som gjorde sig besväret i ett sådant här fall. Det har jag aldrig gjort och inte någon jag känner heller. Är det bara jag och mina bekanta som struntar i det? Ursäkta OT...
Beror på om det är några barn (eller andra klåfingriga) hemma under målningstiden, dem har man ju inte hundra procent koll på.

Anna_H skrev:
Beror på om det är några barn (eller andra klåfingriga) hemma under målningstiden, dem har man ju inte hundra procent koll på.
Sen är väl klassikern att kliva in i ett rum som renoveras och treva efter strömbrytaren... :wow:

Thberg skrev:
Trodde inte det fanns någon som gjorde sig besväret i ett sådant här fall. Det har jag aldrig gjort och inte någon jag känner heller. Är det bara jag och mina bekanta som struntar i det? Ursäkta OT...
Har tänkt vidare och funderar faktist starkt på att tejpa för kontakterna med "täcktejp" iställt för att skruva bort dom.

Någon som kan tipsa om en bra och billig färgaffär här i centrala Göteborg. Familjebostäder som vi hyr av härt i Majorna betalar för inköpen men vi vill naturligtvis ändå hitta en bra och hyffsat billig färgaffär där man kan fråga om råd innan första ommålningsprojektet.

Hyresvärdarna jag har bott hos tidigare har varit väldigt bestämda med vilken butik man ska handla av då de ofta har ett avtal med en viss butik. Har du frågat din hyresvärd?

Angående kontakterna och strömbrytarna så tycker jag nog att du ändå ska ta bort dom för att få ett bättre resultat. Att ta reda på vilken propp det är du ska skruva loss är ju enkelt. Tänd bara lampan i taket och sätt i något i vägguttaget så märker du ju när det slocknar så att säga. Sen när det är strömlöst kan du ju maskera en mindre yta innanför så att säga...

Redigerat:
Att maskera runt blir sällan riktigt bra. Resultatet blir så mycket bättre om man demonterar dem och målar "bakom".

iSnobben skrev:
Hyresvärdarna jag har bott hos tidigare har varit väldigt bestämda med vilken butik man ska handla av då de ofta har ett avtal med en viss butik. Har du frågat din hyresvärd?

Angående kontakterna och strömbrytarna så tycker jag nog att du ändå ska ta bort dom för att få ett bättre resultat. Att ta reda på vilken propp det är du ska skruva loss är ju enkelt. Tänd bara lampan i taket och sätt i något i vägguttaget så märker du ju när det slocknar så att säga. Sen när det är strömlöst kan du ju maskera en mindre yta innanför så att säga...
Skall fråga Familjebostäder och se vad som gäller.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.