Hej,
Vi tänkte måla en vitrin/bokhylla i teak. När jag läser så hittar jag olika råd om hur man skall gå ill väga och vill få mer direkt konkret råd.

  • Ska jag slipa upp eller inte? (läste att befintliga lacken håll oljan inlåst)
  • Hur mycket ska jag slipa upp? Känns som jag alltid misslyckas när jag lackar något
  • Är väggfärg helt uteslutet? Jag menar, kan man använda fästgrund och få det att fästa ändå? Det är ingen bruksmöbel, utan kommer att vara stå-sär-o-se-bra-ut möbel) det finns en fin matt färdigblandad väggfärg på rusta som jag var sugen på.
  • Ja hittar inte många matta lackfärger, bara halvblank/matt. Var hittar man bra matt lackfärg (därav väggfärgen som jag sneglar på, förutom att jag gillade färgen)

Tack på förhand!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.