Hejsan.

Skulle vilja bolla lite mer er.

Har ett gammalt egnahemhus från -34 med vit plåtfasad uppsatt någon gång på -70 talet, dvs den är inte så vit som den en gång varit, lite blekt och sådär, men inget större.

Förra ägaren satte in vita tre-glas isolationfönster 2012, innan så hade huset bruna träfönster därav så har huset bruna fönsterbläck och brun plåt runt om fönstren.

Tycker att detta bruna runt fönstren ger huset ett tråkigt och lite ledset intryck och skulle vilja ha någon ljusare färg runt om, men jag tänker att måla dom vita kan bli lite fel, tror ni det kan bli _för_ vitt?

För vitt är ju inte alltid vitt, och så är jag rädd för att det kanske ser konstigt ut med tre olika nyanser av vit, att panelen, fönsterbläck och fönster får olika nyanser av vitt.:x

Man kanske skulle köra på någon grå nyans?

Så vad tror ni?

Mvh

photo.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej, varför inte måla detaljerna rött? Lämpligtvis i liknande kulör som skorstenarna. Och kanske göra något kul av verandan också. I rött eller någon annan kulör.

Personligen tycker jag det är urtist med hus som har precis allting i vitt. Lika modent som det är idag, lika omodernt kommer der att vara i morgon! Det är genom detaljer i avvikande kulör som huset får karaktär! Min åsikt! :-)

Ja, följa upp skorstensplåten borde bli snyggt. Att hitta en vit nyans som funkar går nog inte, särskilt som kanterna redan är så tunn, blir det olik vita nyanser syns de inte alls och huset tappar helt karaktären.

Men på sikt antar jag att plåten ska bort, eller?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.