5 712 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Måla med vattenbaseradfärg på masonit
Har nu målat en vägg där jag spacklat skarvarna på masoniten och grundat sedan målat. Innan målning så kändes ytan jämn och fin. Nu är den vågit och allt syns igenom trots andra lagret väggfärg.
Anledningen till att jag målade var att jag måste montera tillbaka ett element på väggen för installation av bergvärme. Kan jag då låta en liten bit masonit sitta kvar vid elementet och slänga upp gips på resten ?
Renoveringsgips eller vanligt. Sitter nu 3mm masonit som ska bort. bakom Masoniten sitter något typ av isoleringskiva
Anledningen till att jag målade var att jag måste montera tillbaka ett element på väggen för installation av bergvärme. Kan jag då låta en liten bit masonit sitta kvar vid elementet och slänga upp gips på resten ?
Renoveringsgips eller vanligt. Sitter nu 3mm masonit som ska bort. bakom Masoniten sitter något typ av isoleringskiva
Jag är inte en av dom som tror att det kommer ens bli närheten av bra. Något man bör tänka på vid montering av gips på väggen ? masoniten är 3mm vill helst inte att det ska bytta mycket pga av att det sitter ett element på väggen. Är husägare sedan 2 månader tillbaka så är en nybörjare
Kommer att komma en tråd på denna sida om mitt hus
Kommer att komma en tråd på denna sida om mitt hus
Klicka här för att svara