9 285 läst ·
19 svar
9k läst
19 svar
Måla MDF-skiva - spån som reser sig.
Ja, det är en trist kvalitet. Dock borde det ge sig, du har ju gjort ett ordentligt grundarbete. Jag tror som jag nämnde tidigare att det där inte skulle ge mig problem med sprutlackering, men V-slip mm väter så in h-e, därför blir det en upprepning av förloppet hela tiden. Har du låtit grunden torka ut ordentligt?13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 718 inlägg
Vi får prova och se, tycker att jag följt torktiderna åtminstone, men slipar och lägger på ett andra lager grundfärg ikväll.mowatom skrev:Ja, det är en trist kvalitet. Dock borde det ge sig, du har ju gjort ett ordentligt grundarbete. Jag tror som jag nämnde tidigare att det där inte skulle ge mig problem med sprutlackering, men V-slip mm väter så in h-e, därför blir det en upprepning av förloppet hela tiden. Har du låtit grunden torka ut ordentligt?
Hade hoppats på att det skulle vara färdigt till julafton.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 718 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 718 inlägg
Tyckte grundfärgen var svår att få jämn, så det blev mycket slipande, tog maskinen för att det inte skulle ta hela dagen, kommer snabbt ner till färgen igen och jag upplever att spånen fortfarande syns.
Slipar lager två på tisdagskvällen, i princip samma sak där, kanske något bättre, upplever att det bara är ett fåtal spån där jag inte har grundfärg på. Beslutar mig för att chansa och ta färgen nu.
Slipar lätt hela ytan för hand på onsdag förmiddag och lägger på slutlagret.
Lite dammprickar, men det får jag leva med, verkar inte ens synas på plats
Monterade det hela onsdag kväll.
Då färgen är PU-förstärkt ska tydligen rätt glans uppnås efter 2-3v.
Slipar lager två på tisdagskvällen, i princip samma sak där, kanske något bättre, upplever att det bara är ett fåtal spån där jag inte har grundfärg på. Beslutar mig för att chansa och ta färgen nu.
Slipar lätt hela ytan för hand på onsdag förmiddag och lägger på slutlagret.
Lite dammprickar, men det får jag leva med, verkar inte ens synas på plats
Monterade det hela onsdag kväll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då färgen är PU-förstärkt ska tydligen rätt glans uppnås efter 2-3v.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden