P
13th Marine 13th Marine skrev:
@mowatom mfl.
Det är dessa ljusare "spån" som jag misstänker sväller eller nått.
[bild]
Ja, det är en trist kvalitet. Dock borde det ge sig, du har ju gjort ett ordentligt grundarbete. Jag tror som jag nämnde tidigare att det där inte skulle ge mig problem med sprutlackering, men V-slip mm väter så in h-e, därför blir det en upprepning av förloppet hela tiden. Har du låtit grunden torka ut ordentligt?

P
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag gick på föräldraledighet nyss
Nice, även om föräldraledighet inte har det minsta med ledighet att göra. Jag har gjort två perioder:D

mowatom skrev:
Ja, det är en trist kvalitet. Dock borde det ge sig, du har ju gjort ett ordentligt grundarbete. Jag tror som jag nämnde tidigare att det där inte skulle ge mig problem med sprutlackering, men V-slip mm väter så in h-e, därför blir det en upprepning av förloppet hela tiden. Har du låtit grunden torka ut ordentligt?
Vi får prova och se, tycker att jag följt torktiderna åtminstone, men slipar och lägger på ett andra lager grundfärg ikväll.

Hade hoppats på att det skulle vara färdigt till julafton. :sweat:

• Gilla
1
  • Laddar…
mowatom skrev:
Nice, även om föräldraledighet inte har det minsta med ledighet att göra. Jag har gjort två perioder:D
Nä, det är ju lite av falsk marknadsföring, skulle kalla det föräldraupptagen :D
Detta blir andra gången för mig :D

• Gilla
1
  • Laddar…
Tyckte grundfärgen var svår att få jämn, så det blev mycket slipande, tog maskinen för att det inte skulle ta hela dagen, kommer snabbt ner till färgen igen och jag upplever att spånen fortfarande syns.

Slipar lager två på tisdagskvällen, i princip samma sak där, kanske något bättre, upplever att det bara är ett fåtal spån där jag inte har grundfärg på. Beslutar mig för att chansa och ta färgen nu.
Slipar lätt hela ytan för hand på onsdag förmiddag och lägger på slutlagret.

Lite dammprickar, men det får jag leva med, verkar inte ens synas på plats :)
Monterade det hela onsdag kväll.

Renoverat kök med nyslipad trälaminatbänkskiva och gröna skåpluckor, inomhusmiljö med dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny målad grön köksö med synliga dammprickar och ojämn yta efter slipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då färgen är PU-förstärkt ska tydligen rätt glans uppnås efter 2-3v.

• Gilla
GreenYoda och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.