Tack för svaret, jag har nätan övertygat gubben om att vi ska måla golvet nu (eller ja han tror att jag har övergivit idén, men han kommer inte att kunna säga nej :

)
Kan man slipa med någon enklare handslipmaskin eller måste man hyra in något åbäke? Tippar på att ytan som ska målas är ca 2.5 kvm.