Vår hall är en liten tragisk upplevelse och jag är sugen på att göra något åt det.

Är det någon som har erfarenhet av att måla på en linoleummatta? Blir det bra och hållbart?

Hur länge måste det torka? (Enda vägen ut för oss)
 
Det går att måla. Dock måste du slipa upp ytan oredntligt o därefter köra med avfettning. I färhandeln vet de vilken färg du ska ha.
 
Tack för svaret, jag har nätan övertygat gubben om att vi ska måla golvet nu (eller ja han tror att jag har övergivit idén, men han kommer inte att kunna säga nej ::) )

Kan man slipa med någon enklare handslipmaskin eller måste man hyra in något åbäke? Tippar på att ytan som ska målas är ca 2.5 kvm.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.