Medlem
· Västra Götaland
· 7 inlägg
Till alla hemmafixare och proffs!!
Hjälp!!
om det ser ut så här när det e grundmålat (1 gång) vad ska man göra??
Slipa o måla igen eller kan man bara måla en extra omgång.
Tacksam för snabba svar då jag vill få fixat till detta.
Hjälp!!
om det ser ut så här när det e grundmålat (1 gång) vad ska man göra??
Slipa o måla igen eller kan man bara måla en extra omgång.
Tacksam för snabba svar då jag vill få fixat till detta.
Hur gamla är stommarna och vilket material? För att täcka behöver du måla åtminstone två gånger med grundfärg och slipa lätt mellan.R Rebecca Andersson skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 7 inlägg
Köket är ifrån 2005, laminat kärsbärsfärgat kök från HTH.
La ju in en bild för att ni ska se hur det ser ut efter 1 omgång färg. Inte jag som målat och nu undrar jag om jag kan rädda detta flammande spektakel. Det e målat 1 gång men flammigt värre. Kan jag rädda detta.
Fråga inte hur många gånger jag behöver grundmåla utan mer om jag kan rädda detta hemska.
La ju in en bild för att ni ska se hur det ser ut efter 1 omgång färg. Inte jag som målat och nu undrar jag om jag kan rädda detta flammande spektakel. Det e målat 1 gång men flammigt värre. Kan jag rädda detta.
Fråga inte hur många gånger jag behöver grundmåla utan mer om jag kan rädda detta hemska.
H hapazard skrev:
Ja? Jag skrev ju att du antagligen är tvungen att grunda åtminstone två gånger, minst en gång till innan slutstrykning alltså.R Rebecca Andersson skrev:Köket är ifrån 2005, laminat kärsbärsfärgat kök från HTH.
Medlem
· Västra Götaland
· 7 inlägg
Jag ser inget ovanligt på bilden. Det är helt enkelt grundfärg som inte täcker. Se till att slipa ordentligt mellan, så du får slätt. Minst en omgång till med grundfärg, så ska du se att det blir bra.
Grundmåla en gång till, slipa av och sen kan du stryka på den färg du vill ha. Stryk/rolla inte på för tunt utan måla lagom tjockt, inte så det rinner men inte så det blir flammigt. Det där går att få snyggt utan större problem.R Rebecca Andersson skrev:
Klicka här för att svara