Vi har en oisolerad platta i källaren där det ligger flammiga grisrosa klinkers (tack 90-talet). Jag har förstått att det inte är så bra att stänga in fukten med en tät färg. Plattorna är rätt stora men fogarna är också tjocka (typ en cm). Tror ni det funkar att måla golvet? Finns det någon slitstark färg som fäster på glatta ytor och som är diffusionsöppen?

A arasmus skrev:
Vi har en oisolerad platta i källaren där det ligger flammiga grisrosa klinkers (tack 90-talet). Jag har förstått att det inte är så bra att stänga in fukten med en tät färg. Plattorna är rätt stora men fogarna är också tjocka (typ en cm). Tror ni det funkar att måla golvet? Finns det någon slitstark färg som fäster på glatta ytor och som är diffusionsöppen?
Varför inte lägga nya klinkers ovan det befintliga golvet. Målat kalel blir sällan snyggt

Jag tänker ett det kommer bli dålig fuktvandring eftersom fogarna kommer hamna omlott så att säga. Men det kanske inte är ett problem?

Sen är måla väldigt mycket enklare med :)

Du kan ju lägga klinkers som är fuktgenomsläppliga, men jag tror inte det blir ett problem. Att måla drar en hel del arbete också. Att dra på en fix och lägga klinkers är inget jättejobb. Om det nu vandrar lite fukt så är ju risken att färgen släpper

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.