2 481 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Måla klinkers i källare
Vi har en oisolerad platta i källaren där det ligger flammiga grisrosa klinkers (tack 90-talet). Jag har förstått att det inte är så bra att stänga in fukten med en tät färg. Plattorna är rätt stora men fogarna är också tjocka (typ en cm). Tror ni det funkar att måla golvet? Finns det någon slitstark färg som fäster på glatta ytor och som är diffusionsöppen?
Varför inte lägga nya klinkers ovan det befintliga golvet. Målat kalel blir sällan snyggtA arasmus skrev:Vi har en oisolerad platta i källaren där det ligger flammiga grisrosa klinkers (tack 90-talet). Jag har förstått att det inte är så bra att stänga in fukten med en tät färg. Plattorna är rätt stora men fogarna är också tjocka (typ en cm). Tror ni det funkar att måla golvet? Finns det någon slitstark färg som fäster på glatta ytor och som är diffusionsöppen?
Du kan ju lägga klinkers som är fuktgenomsläppliga, men jag tror inte det blir ett problem. Att måla drar en hel del arbete också. Att dra på en fix och lägga klinkers är inget jättejobb. Om det nu vandrar lite fukt så är ju risken att färgen släpper
Klicka här för att svara