1 616 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Måla källare
Hej,
Vi ska måla vår källare och hoppas på lite råd från er i forumet Huset är gammalt, ursprungligen från 1870 ca och till/ombyggt i omgångar. I källaren har vi omålade betonggolv. Väggarna är murade och putsade samt målade troligen på 40-talet.
Vad tänker ni om val av färg till vägg och golv?
På golvet har vi visst fuktgenomsläpp/ saltutfällning ( trots nyligen fixad dränering runt huset. Tror ni att det blir bättre om golvet målas?
Vi ska måla vår källare och hoppas på lite råd från er i forumet Huset är gammalt, ursprungligen från 1870 ca och till/ombyggt i omgångar. I källaren har vi omålade betonggolv. Väggarna är murade och putsade samt målade troligen på 40-talet.
Vad tänker ni om val av färg till vägg och golv?
På golvet har vi visst fuktgenomsläpp/ saltutfällning ( trots nyligen fixad dränering runt huset. Tror ni att det blir bättre om golvet målas?
Silikatfärg är väl normalt för vägg. Att de skall bli sämre förstår jag inte. Klinker på golvet eller någon dammbindare skulle jag använda om inte en diffusionsöppen golvfärg.
Klicka här för att svara
