B Bobbobula skrev:
Hur har det hållit? Sitter det fortfarande kvar? :)
Jo våra stolpar sitter färgen kvar bra. Men det otryckade virket mellan stolparna som är målade samtidigt ser värre ut så de får bli i sommar

• Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
H Håbbe01 skrev:
Jo våra stolpar sitter färgen kvar bra. Men det otryckade virket mellan stolparna som är målade samtidigt ser värre ut så de får bli i sommar
Där ser man, grymt. Vilken färg körde ni på det tryckta?

B Bobbobula skrev:
Där ser man, grymt. Vilken färg körde ni på det tryckta?
Vattenbaserad utomhusfarg kom ej ihåg märket

• Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
B Blom90 skrev:
Hej! Jag bygdde altan förra sommaren men nu har jag fått backjobb av sambon som hävdar att överliggaren och stolparna också ska vara vita, vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Funderade på att måla stolparna ner till trallen men då är jag rädd att dom suger fukt underifrån och ruttnar från insidan längre upp där det är målat isåfall. Hur hade ni gjort? Bara måla överliggaren och låta stolparna vara?

[bild]
Vilka dimensioner använde du till de vita delarna, det var snyggt.

A Andreaz skrev:
Vilka dimensioner använde du till de vita delarna, det var snyggt.
Tack! Det liggande delarna är av 120 panel och stående är av 70 panel

• Gilla
Bobbobula
  • Laddar…
B Blom90 skrev:
Hej! Jag bygdde altan förra sommaren men nu har jag fått backjobb av sambon som hävdar att överliggaren och stolparna också ska vara vita, vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Funderade på att måla stolparna ner till trallen men då är jag rädd att dom suger fukt underifrån och ruttnar från insidan längre upp där det är målat isåfall. Hur hade ni gjort? Bara måla överliggaren och låta stolparna vara?

[bild]
De kommer inte ruttna då de är impregnerat. Dock kommer du troligen få måla om och om och sen om igen. Färg fäster tyvärr dåligt på impregnerat.
Ska man måla på sånt måste man nog vänta minst 10 år innan ytan kan ta emot färg som ska bestå någorlunda

Kenneth Hellman Kenneth Hellman skrev:
De kommer inte ruttna då de är impregnerat. Dock kommer du troligen få måla om och om och sen om igen. Färg fäster tyvärr dåligt på impregnerat.
Ska man måla på sånt måste man nog vänta minst 10 år innan ytan kan ta emot färg som ska bestå någorlunda
Såhär 5 år senare så är det fortfarande omålat. Dom målade delarna håller sig fint iaf 🙂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.