Hej! Jag bygdde altan förra sommaren men nu har jag fått backjobb av sambon som hävdar att överliggaren och stolparna också ska vara vita, vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Funderade på att måla stolparna ner till trallen men då är jag rädd att dom suger fukt underifrån och ruttnar från insidan längre upp där det är målat isåfall. Hur hade ni gjort? Bara måla överliggaren och låta stolparna vara?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finare omålat som det är.
Annars ska man väl vänta ett år innan man målar tryckt virke.
Annars ska man väl vänta ett år innan man målar tryckt virke.
Ni gör det inte lätt för mig haha, grejjen är den att vi på framsidan av huset hade en veranda när vi flyttade in som jag kopierade designen av staketet på, så tanken från början var väl egentligen att måla efter ett år när det torkat men jag har i efterhand blivit skeptisk till det
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag byggde balkongräcke helt i tryckimpregnerat för 15 år sedan och målade med akrylatfärg efter nåt halvår på våren. Målade om för ca 7 år sen. Nu har överliggaren ruttnat och är helt kexig i skarvarna. Har omålat tryckimpregnerat räcke på landet som är intakt efter 20 år.
Hej.B Blom90 skrev:Hej! Jag bygdde altan förra sommaren men nu har jag fått backjobb av sambon som hävdar att överliggaren och stolparna också ska vara vita, vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Funderade på att måla stolparna ner till trallen men då är jag rädd att dom suger fukt underifrån och ruttnar från insidan längre upp där det är målat isåfall. Hur hade ni gjort? Bara måla överliggaren och låta stolparna vara?
[bild]
Blev det målat? Sitter färgen kvar?