P
Vi skall bygga skjutdörrar i vårt sovrum och har tänkt att göra dem i MDF. Men vi vill ha dem högblanka i vitt. Går det lämna in dem någonstans och få dem målade?
Tipsa gärna i Göteborgsområdet.

Vad tror ni det kan kosta? Den totala skjutdörrsväggen kommer att vara 360cm bred 235 höga.

Vilken Tjocklek på MDF rekommenderar ni, skall ha 4 dörrar 90cm breda. Hade gärna haft 2 st a 180cm breda, men vet ni om det finns så breda MDF skivor?

Går det att använda spånskiva om man skall lacka dem, blir det lika snyggt som MDF?

Tack på förhand

Redigerat av moderator:
Kostnad för att måla vit högblank ligger på ca 300:- kvm.

Tänk på att det är väldigt svårt att hitta någon som kan lacka dem lika högblankt som t ex IKEAs ABSTRAKT köksserie. Jag lyckades inte hitta någon som kunde det. Däremot finns det vissa köksleverantörer som har täckskivor i 90X240cm i högblankt. Kanske vore något?

6
Det är väl bara att lämna dörrarna till vilken bil-lackering som helst så fixar dom den högblanka ytan. Jag har själv precis lackat min subwoofer i högblank svart färg. Jag har använt mig av svart billack och klarlack ovanpå det. Sen ska du välja mdf, inte spånskiva.
Jag har även gjort en barbänk till köket i mdf med sidor och toppskiva i högblank vit färg. Samma som med subwoofern, vit billack och sen bil-klarlack på det.
Bilder på bänken finns här:
http://inspirationsdesign.blogg.se/2009/july/barbanken.html

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.