1 104 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Måla grunden på huset
Hej alla.
Är lite nyfiken på vad ni har för svar. Var och kollade på lite färg, ska måla grunden på huset och även måla garaget som är putsat. Måste man måla först med primer (kanske felstavat) eller kan man högtryckstvätta och sedan måla direkt med den färg jag vill ha? Tacksam för svar.
Är lite nyfiken på vad ni har för svar. Var och kollade på lite färg, ska måla grunden på huset och även måla garaget som är putsat. Måste man måla först med primer (kanske felstavat) eller kan man högtryckstvätta och sedan måla direkt med den färg jag vill ha? Tacksam för svar.
Nä, någon primer ska inte behövas om underlaget är torrt och rent. Men använd hellre en rotborste och vanligt skurmedel än högtryckstvätt. Det är skonsammare mot underlaget. Upprepa sedan med bara vatten. Låt torka i några dagar och måla med silikatfärg som är diffusionsöppen och passar för putsat underlag.
Produkter som diskuteras: "rotborste"
Handskurborste
För att skura golv
99 kr inkl moms
Läs mer
Okey, då gör jag det.. Alltid bra med andras åsikter när man inte själv vet... Tack för hjälpenDiastema skrev:Nä, någon primer ska inte behövas om underlaget är torrt och rent. Men använd hellre en rotborste och vanligt skurmedel än högtryckstvätt. Det är skonsammare mot underlaget. Upprepa sedan med bara vatten. Låt torka i några dagar och måla med silikatfärg som är diffusionsöppen och passar för putsat underlag.
Diastema skrev:Nä, någon primer ska inte behövas om underlaget är torrt och rent. Men använd hellre en rotborste och vanligt skurmedel än högtryckstvätt. Det är skonsammare mot underlaget. Upprepa sedan med bara vatten. Låt torka i några dagar och måla med silikatfärg som är diffusionsöppen och passar för putsat underlag.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden