6 620 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Måla glasskkiva
Varför använda en glasskiva om du ska måla på den??
Måla väggen bakom i den kulör/mönster du vill ha. Sedan lacka med en klarlack och vips har du ett bra stänkskydd. Du kan till och med sätta upp en tapet och sedan klarlacka ovanpå.
Måla väggen bakom i den kulör/mönster du vill ha. Sedan lacka med en klarlack och vips har du ett bra stänkskydd. Du kan till och med sätta upp en tapet och sedan klarlacka ovanpå.
Jag gissar att det är "baksidan" på glasskivan som ska målas och att glasytan ska vara utåt mot köket. Kan nog bli rätt snyggt. Jag skulle ha tvättat glaset med rödsprit och sedan målat med pensel, hur den målade ytan ser ut spelar ju inte så stor roll eftersom det är färgen mot glasytan som kommer att synas. Måla två lager så att det täcker ordentligt.Jens_H skrev:
Jag det är så som du säger, jag vill måla baksidan.foppa72 skrev:Jag gissar att det är "baksidan" på glasskivan som ska målas och att glasytan ska vara utåt mot köket. Kan nog bli rätt snyggt. Jag skulle ha tvättat glaset med rödsprit och sedan målat med pensel, hur den målade ytan ser ut spelar ju inte så stor roll eftersom det är färgen mot glasytan som kommer att synas. Måla två lager så att det täcker ordentligt.
Rödsprit är alltså det man ska använda, tack för tipset!
Klicka här för att svara