746 läst ·
2 svar
746 läst
2 svar
Måla fasad trots lätt regn?
Hej,
Jag har noll erfarenhet av att måla.
Vi ska måla fasaden i helgen med tjaralin, har en skylift bokad från 12:00 idag fredag till söndag eftermiddag.
Vi vill hinna måla två lager på den östliga sidan av fasaden då den är sliten pga mycket sol.
Saken är den, för att hinna måla två lager måste vi måla första lagret i eftermiddag/tidig kväll MEN väderprognosen säger att det kan komma lite regn i natt. Det handlar om totalt 0,1-0,8mm på tre timmar.
Min fråga är om det trots regn går/är värt att måla i eftermidda/tidig kväll? För att sedan måla ett sista lager på lördag kväll.
Jag har noll erfarenhet av att måla.
Vi ska måla fasaden i helgen med tjaralin, har en skylift bokad från 12:00 idag fredag till söndag eftermiddag.
Vi vill hinna måla två lager på den östliga sidan av fasaden då den är sliten pga mycket sol.
Saken är den, för att hinna måla två lager måste vi måla första lagret i eftermiddag/tidig kväll MEN väderprognosen säger att det kan komma lite regn i natt. Det handlar om totalt 0,1-0,8mm på tre timmar.
Min fråga är om det trots regn går/är värt att måla i eftermidda/tidig kväll? För att sedan måla ett sista lager på lördag kväll.
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 876 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 876 inlägg
Du bör vänta till träet är ordentligt torrt och färgen sedan har möjlighet att torka efter målningen och före andra strykningen.H hildrutt skrev:
Jag hade avvaktat bättre förutsättningar.
Klicka här för att svara