HEj Byggahus.! Jag har skaffat takplåtar modell farmarplåt (=förzinkad stålplåt sinusformad) till mina värmepumpar.

Värmepumparna står fria på marken "under bar himmel", som är brukligt. Men för att skydda pumparna från infallande snö, hagel och skräp så sätter jag nu tak på dem. Nu vänligen:

Fråga 1.) Duger med vanlig oljefärg på farmarplåten? Eller behövs det nån modern plåtfärg? Fråga 2. Vilka vindskivor och dropp-plåtar behövs?. Funkar de vanliga vindskivor som finns i bygghandeln, eller behöver jag gå till en plåtslagare?

Till saken hör att värmepumparna står på en centralt belägen kulturkåk, och naturligtvis många kritiska ögon med synpunkter. Så taken får inte börja rosta!

Tackar!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.