2 678 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Måla eller tapetsera!?
Det är nog helt och hållet en smaksak.
Personligen gillar jag genomgående vitt (målat). Sedan kan man sätta upp ljusa fondtapeter på någon vägg. Det skall dock vara diskreta tapeter som "smälter in". Vill man sedan ha lite färg för att liva upp det hela löser man det med någon schysst tavla eller en väggdekoration av något slag.
(obs! ovanstående är bara mina egna personliga preferenser)
Huvudsaken är iaf. att man gör grundjobbet 100% perfekt. Fuskar man med spackling/slipning och sedan målar ser det fruktansvärt fult ut. Blir grundjobbet bra kan samma vägg bli helt underbar.
Personligen gillar jag genomgående vitt (målat). Sedan kan man sätta upp ljusa fondtapeter på någon vägg. Det skall dock vara diskreta tapeter som "smälter in". Vill man sedan ha lite färg för att liva upp det hela löser man det med någon schysst tavla eller en väggdekoration av något slag.
(obs! ovanstående är bara mina egna personliga preferenser)
Huvudsaken är iaf. att man gör grundjobbet 100% perfekt. Fuskar man med spackling/slipning och sedan målar ser det fruktansvärt fult ut. Blir grundjobbet bra kan samma vägg bli helt underbar.
Administrator
· Skåne
· 8 695 inlägg
Precis det hade vi en artikel om för någon vecka sedan, så här kan du få lite tips: https://www.byggahus.se/kok/vaggarna-en-smaksak
Tapet. Mönstrad som f--n, i hela huset.
Allt annat är fegt.
Allt annat är fegt.
Redigerat av moderator:
Är detta något nytt eller bara jag som totalt missat det? Ska man även vänta med att spackla alla skarvar?v_skogh skrev:
Klicka här för att svara