Är det målning som gäller nu för tiden eller?
Har Kaffe latte färg liggandes vet inte hur den ser ut men jag antar att den är ljusbrun beige?
Brukar man grunda när man målar diekt på gipset?

Eller ska man tapetsera?

Det är nog helt och hållet en smaksak.

Personligen gillar jag genomgående vitt (målat). Sedan kan man sätta upp ljusa fondtapeter på någon vägg. Det skall dock vara diskreta tapeter som "smälter in". Vill man sedan ha lite färg för att liva upp det hela löser man det med någon schysst tavla eller en väggdekoration av något slag.

(obs! ovanstående är bara mina egna personliga preferenser)

Huvudsaken är iaf. att man gör grundjobbet 100% perfekt. Fuskar man med spackling/slipning och sedan målar ser det fruktansvärt fult ut. Blir grundjobbet bra kan samma vägg bli helt underbar.

Köp ny färg. Kaffelatte är ju ute sen ett antal år tillbaka

det finns inte nån speciell kulör som DU tycker om?

Tapet. Mönstrad som f--n, i hela huset.

Allt annat är fegt.

Redigerat av moderator:
Tapet säger jag. Grämer mig som f-n att behöva måla alla väggar i det kommande huset i väntan på att det ska sätta sig. Vill ha tapet. Finns så ofantligt mycket snygga tapeter idag.

v_skogh skrev:
Tapet säger jag. Grämer mig som f-n att behöva måla alla väggar i det kommande huset i väntan på att det ska sätta sig. Vill ha tapet. Finns så ofantligt mycket snygga tapeter idag.
Är detta något nytt eller bara jag som totalt missat det? Ska man även vänta med att spackla alla skarvar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.