Hej,
Vet inte vad jag gjorde för fel för när jag ville måla trappan blev färgen "flärpat" Se bilder. Färgen köptes på Biltema för 3 dagar sedan, såg då datumet på locket. Trappa med fläckar av ojämn färg, målad nyligen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Målarburk med texten "Wall & Grout" och "Light Gray NCS S 2502-B" står på en vit yta.
Skapa konto
Målad trappa med avflagning och flagnande färg. Färgen ser skadad ut och har spruckit på ytan.
Skapa konto
Målad trappa med avflagning och flagnande färg. Färgen ser skadad ut och har spruckit på ytan.
Skapa konto
Datum 11.10.2024 stämplat på locket av en målarfärgsburk.
Skapa konto
Vet ej om färgen är bäst före datum eller fel sort färg.Tack för lite feedback.

• Flagnande färg på en trappa, indikerar problem med applicering eller färgens kvalitet.
    Skapa konto
  • Avflagnad färg på trappa, köpt från Biltema, med märkbart skav och flagnor.
    Skapa konto
  • Hink med mur- och putsfärg "Wall & Grout" i nyansen ljusgrå, placerad på en vit byrå med tidningar.
    Skapa konto
Hejsan.

Lite svårt att se på bilderna.
Misstänker att det är smuts, damm eller fukt som gör att färgen inte fäster ordentligt.
Gjorde du något förarbete ? Har du målat en eller två gånger ?
Är trappen belägen inomhus eller är det en källartrapp utomhus ?

Mvh

Är den avsedd för golv? Burken säger mur och puts vilket jag tolkar som silikatfärg avsedd för väggar.
Är det en golvfärg avsedd för betong så vad ör det under och hur förberedde du ytan?

K
Har du använt primer innan målning?

Det verkar inte vara en färg för golv/trappor men den borde inte flagna för det, kanske slitas snabbare

Gjort rent ordentligt? Låtit torka ordentligt?
Grundat med grundfärgen som rekommenderas?

M Marilena skrev:
Hej,
Vet inte vad jag gjorde för fel för när jag ville måla trappan blev färgen "flärpat" Se bilder. Färgen köptes på Biltema för 3 dagar sedan, såg då datumet på locket. [bild][bild][bild][bild][bild]Vet ej om färgen är bäst före datum eller fel sort färg.Tack för lite feedback.
Tack alla för era feedback. Återkommer m bilder när den blir klarmålad. Trappan är ute ,ingång till huset är i betong och jag har målat den flera ggr, utan problem. Det jag tror har gjort fel är att jag har tagit cement med vatten och använd en borste och borstat över. Det blev fint men sandig och dammit.
Nu måste ta bort/skrapa "felet" och använda primer och sedan färg. Frågan är ska använda silkikat eller akryl färg?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.