28 207 läst ·
8 svar
28k läst
8 svar
Måla betonggolv i tvättstuga i källaren.
Har varit lite inne på att ta tag i tvättstugan i källaren, det är idag rent betonggolv(rent och rent). Och det är skitsvårt att hålla rent, blir dam och skit som fastnar och nästan omöjligt att städa. Tänkte om man skulle måla golvet med marmoflor eller nåt, vad tycker ni?
Hur påverkas betongen av marmofloren tänker eftersom det är en källare och det kommer fukt underifrån?
Vad behöver jag göra för underarbete innan jag målar?
Hur påverkas betongen av marmofloren tänker eftersom det är en källare och det kommer fukt underifrån?
Vad behöver jag göra för underarbete innan jag målar?
Du bör först och främst kontrollera mängden fukt som stiger upp. Tejpa fast en ruta byggplast och låt sitta några dagar. Bildas fukt därunder så kan du tyvärr släppa tankarna på att måla, finns mig veterligen ingen golvfärg som klarar det.
Om det inte uppstår nån nämnvärd fukt så blir det till att skura en sväng. Vatten+en kapsyl ammoniak som skurvatten.
Jag skulle själv välja t.ex Beckers EPX-V. Jag har iaf goda erfarenheter av den.
Om det inte uppstår nån nämnvärd fukt så blir det till att skura en sväng. Vatten+en kapsyl ammoniak som skurvatten.
Jag skulle själv välja t.ex Beckers EPX-V. Jag har iaf goda erfarenheter av den.
Kom på att jag ju måste svara här efter mitt test, det var blöt fläck på golvet under plasten så då antar jag att jag kan glömma målning.
Men å andra sidan går det väl att lägga klinkers, det är ju inte fuktkänsligt på samma sätt?
Klicka här för att svara