P
Niclas Gustafsson Niclas Gustafsson skrev:
Men herregu vad är det som är så svårt att begripa? Man raggar inte på en klient punkt. .....
Men klienten var väl inte längre en klient då hon hade hade köpt ett hus och inte var intresserad av det nya objektet och då gav mäklaren en invit.

Tycker nog att det var klar överreaktion. Man dock om mäklaren efter ett 'nej tack', upprepade inviten så tycker jag att det hade varit ok för nån reaktion från klienten.
Men inte så direkt. Det är bara löjligt

• Gilla
JeppeMcKenzie och 6 till
  • Laddar…
Om intresset hade varit besvarat hade det istället varit en "söt historia" om hur de träffades efter en husaffär som inte blev av.

Men så är det, har du motpartens intresse är det alltid ok att flörta, har du inte det så är det alltid ovälkommet. Surt för de som är på den förlorande sidan, och drygt för de som alltid drar till sig intresse och behöver säga nej, vilket jag ändå tror i slutändan är en trevligare sits att vara i.

• Gilla
Uppner och 11 till
  • Laddar…
R
Lika bra att det inte blev nåt, det låter som en köpare som hade hävdat dolt fel om förhållandet inte motsvarat förväntningarna.

• Gilla
  • Haha
Kristoff123 och 24 till
  • Laddar…
R bossebyggarn skrev:
Lika bra att det inte blev nåt, det låter som en köpare som hade hävdat dolt fel om förhållandet inte motsvarat förväntningarna.
Det hör nog till ovanligheten att dolda fel inte förekommer ;)

• Gilla
Bylow och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja allt såg tip top ut tills jag fick på mina nya glasögon :crysmile:

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
R bossebyggarn skrev:
När det gäller mäklare är nog i princip alla fel förväntade.

• Gilla
  • Haha
Elektra och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
R bossebyggarn skrev:
Lika bra att det inte blev nåt, det låter som en köpare som hade hävdat dolt fel om förhållandet inte motsvarat
Den här hittade två, redan efter en timme.
Svartvit porträttbild av en man med skägg och randig skjorta som ser in i kameran.

Staffans

• Gilla
Lintto1 och 4 till
  • Laddar…
S
Redaktionen Redaktionen skrev:
Ett sms med komplimanger och en önskan om att få ses igen bryter mot god fastighetsmäklarsed.

Du kan läsa artikeln här: Mäklare får erinran efter att ha flirtat med köpare
Ja söte Hilmer uppe på gödselstacken. Att ge komplimanger och flörta ses idag dom sexuellt trakasseri. Världen har blivit upp och ner när det inte är ok för en man att ge en kvinna en komplimang. Sådant uppskattades förr, men det var innan internet, smartfånar och alla influencers som sprider dynga omkring sig. En komplimang idag och sextrakasserikortet åker fram fortare än fan får på sig tofflorna. Snart är allt förbjudet. Folk är så rädda för att säga eller tycka något av skräck för att ramla ur pk mallen. Fy fan säger jag.
Ett sms med komplimanger och en önskan om att få ses igen bryter mot god fastighetsmäklarsed.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det var taskigt, om man ger komplimanger 2 ggr, blir man av med jobbet/licensen då?
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det var taskigt, om man ger komplimanger 2 ggr, blir man av med jobbet/licensen då?

• Gilla
  • Älska
RoTe och 9 till
  • Laddar…
Det är inte så konstigt att Sverige har så mycket singlar när man inte ens får ragga längre

för var det vanligaste ställen att träffa en partner jobb eller skolan

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Jag sade puss, puss till en kund i telefon en gång. Var väl lite ofokuserad och oftast så jag säger jag hej då till tjejen på det sättet. Tur kunden inte var lika lättretad som denna :)

• Gilla
  • Haha
  • Älska
redep och 12 till
  • Laddar…
S Stego1 skrev:
Ja söte Hilmer uppe på gödselstacken. Att ge komplimanger och flörta ses idag dom sexuellt trakasseri. Världen har blivit upp och ner när det inte är ok för en man att ge en kvinna en komplimang. Sådant uppskattades förr, men det var innan internet, smartfånar och alla influencers som sprider dynga omkring sig. En komplimang idag och sextrakasserikortet åker fram fortare än fan får på sig tofflorna. Snart är allt förbjudet. Folk är så rädda för att säga eller tycka något av skräck för att ramla ur pk mallen. Fy fan säger jag.
nej klart man får flörta. Men INTE NÄR MAN SITTER I MAKTSTÄLLNING. En chef till en anställd - nej. Ett företag till en kund - nej. Det har aldrig uppskattats. Det är bara det att objektet (kvinnan) aldrig tidigare varit i position att säga stopp och nej! Om det nuförtiden händer dig oftare än förr, så är det dig det är fel på och inte kvinnorna du flörtar med. Om man lär sig lite takt och ton och inser att likväl som att man inte ställer sig och pissar överallt så är det heller inte okej att flörta. Var sak har sin plats vetu. Ibland, på arbetsplatsen exempelvis, uppskattar kvinnor att få ägna sig åt att arbeta. Det är väl inte så jävla märkligt? Om tycke skulle uppstå så märks det tydligt nog utan att man behöver flörta ie övertyga sitt utsedda objekt om att tycka om en. Eller hur?

• Gilla
  • Älska
Liljencrantz och 28 till
  • Laddar…
Staffans2000
Det har jag sagt till manliga kollegor också. Får en förvånad blick, varje gång.
Älskling, ger än mer förvånad blick.

Staffans

• Gilla
New_options och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Nog låter det som om mäklarinspektionen har hårda regler. Men rimligtvis måste mäklaren ha känt till dem men ändå valt att bli för personlig. Om flirt med kunder vore viktigt för honom hade han kunnat välja ett annat jobb. Eller legat på mäklarinspektionen att det skulle vara ok med flirt, att de skulle ändra sina regler.

• Gilla
Livanbygger och 1 till
  • Laddar…
Niclas Gustafsson Niclas Gustafsson skrev:
nej klart man får flörta. Men INTE NÄR MAN SITTER I MAKTSTÄLLNING. En chef till en anställd - nej. Ett företag till en kund - nej. Det har aldrig uppskattats. Det är bara det att objektet (kvinnan) aldrig tidigare varit i position att säga stopp och nej! Om det nuförtiden händer dig oftare än förr, så är det dig det är fel på och inte kvinnorna du flörtar med. Om man lär sig lite takt och ton och inser att likväl som att man inte ställer sig och pissar överallt så är det heller inte okej att flörta. Var sak har sin plats vetu. Ibland, på arbetsplatsen exempelvis, uppskattar kvinnor att få ägna sig åt att arbeta. Det är väl inte så jävla märkligt? Om tycke skulle uppstå så märks det tydligt nog utan att man behöver flörta ie övertyga sitt utsedda objekt om att tycka om en. Eller hur?
Kunden är väl ändå i maktposition mot uppdragstagaren, eller det är så det fungerar i de flesta branscher. Kanske inte inom mäcklarskrået

• Gilla
redep och 4 till
  • Laddar…
Jag sade puss, puss till en kund i telefon en gång. Var väl lite ofokuserad och oftast så jag säger jag hej då till tjejen på det sättet. Tur kunden inte var lika lättretad som denna :)
Välkommen i gänget . Men efter en sån groda så är samtalsklimatet lite lättare nästa gång.

• Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.