Behöver 4 st tvingar typ festools skentving. Efter lite goggling så får man 4 st Makita tvingar från verktygsproffsen för 500 kr ex frakt. Mycket billigare än festools.
Nu är då frågan är dom likvärdiga. Vill inte att dom flexar mera
Är det samma spännhöjd på båda tvingarna

Eller finns det några andra tvingar som har samma typ av fot

På samma sida skiljer det 65kr ex moms mellan Festool o makitas tvingar. Inte så stor skillnad tycker jag

Jag hade kört på Festool då jag vet hur dom är.

Jag kan tycka att dem är likvärdiga om än med lite fördel för ett mer greppvänligt handtag på makats tvingar. Toolstop ligger på 225 för två stycken Makita om man vill jaga ytterligare pris:

2 Pack Makita Tvingar

Även Lawson har Makitas för cirka 230Sek:

Lawson Makita Tvingar

Jag har två av makitas och jag tycker finishen är sådär. Den ena går inte in i spåret utan måste filas. Vet ej om festool är bättre men jag blev besviken.

Festooltvingarna behöver ingen filning för att passa. Jag har tittat på Makitatvingarna, men avstått köp för att de såg ut att ha sämre finish än Festooltvingarna.

Ok det är då lite som vanligt. Man får vadman betalar för.

Dom här har bra finish och är klart billigare än festools. Jag har snabbspännarvarianten, blev väl inte helt frälst på just snabbspänningsförfarandet (tycker det är svårt att få en känsla för hur mycket tryck man applicerar) men tvingarna är fina.

http://www.fine-tools.com/t-track-clamp.html

katos skrev:
Jag har två av makitas och jag tycker finishen är sådär. Den ena går inte in i spåret utan måste filas. Vet ej om festool är bättre men jag blev besviken.
När köpte du dina?
Mina från ca 2012 behövde inte någon filning, passade direkt i skenan. Låter udda med så dålig passform :/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.