Status
Inte öppen för fler kommentarer.
mattiasp skrev:
Helt säkra.
Ack ja. Tack för infon.

--- Mats ---

Det är en sak att komma med sakliga fakta och att man öppet visar att man är handlaren.
Men att framstå som en nöjd kund.. nja...

Bra jobbat MattiasP :)

Jaha , så blev det med det här.
Tänkte precis skicka en beställning innan Mr skrev här.
Ja ja, det kan fortfarande vara ett helt okej företag.

Hur funkar det med garantier och sådant om Toolkit skulle gå i konken , har Makita någon World Wide Garanti ?

Mvh Henrik

Men för f...n handla i England så blir det billigare o säkrare.

Hej
Blir det billigare att handla i England ?
4250:- i Stockholm.

Hmm , såg nu att all annonser från Toolkit är borttagna på blocket......:(

Gimp skrev:
Hej
Blir det billigare att handla i England ?
4250:- i Stockholm.

Hmm , såg nu att all annonser från Toolkit är borttagna på blocket......:(
Räkna med 250 GBP plus runt 20-25 i frakt (allt inkl moms) så landare den på din tröskel hemma för runt 3100-3300 SEK. (beroende på kursen)

Tips på butiker hittar du i UK shopping tråden och/eller så testar du och googla.

Okej , intressant , ska kolla där.

peyote skrev:
Hej. Ny här på byggahus.se!
Jag fattar inte varför alla gnäller?! Tookits är ett företag, och jag handlar en maskin med kvitto och allt, så varför skall det vara olagligt? Jag åker ju inte dit på affären.
Jag antar att det är mitt inlägg du svarar på.
Jag skrev aldrig att du som köpare gör något olagligt (jag tror tom att jag skrev att det inte är ditt problem, som köpare, om företaget gör något olagligt)
Det jag pratade om var parallellimoporten som toolkit sysslar med. När jag skrev inlägget fanns det iaf ingen information om var han importerade ifrån, men om det är från utanför EU kan det mycket väl vara en olaglig verksamhet, vilket som sagt inte är köparens problem men borde iaf ge en hint om att allting kanske inte står rätt till med företaget. (nu har han ju iof i efterhand sagt här i tråden att han mestadels importerar från England och Tyskland.)

Dock lite misstänkt att nu strax efter att mr toolkits inlägg blivit raderat så dyker det upp en ny nyreggad "kund" och öser beröm över företaget. Mr toolkit i farten, igen? (Bara spekulerar, ber om ursäkt redan nu om jag råkar ha fel, men visst är det lite misstänksamt?)

PS.
Om det är så viktigt att spara ett par kronor varför importerar du inte själv dina verktyg från UK eller US istället för att betala toolkit att göra det åt dig? Då sparar du betydligt många fler kronor ;)

Redigerat:
Låser tråden

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.