P
Exakt en sån kexmaskin har jag haft i två år! :)

Redigerat:
P
thomasx skrev:
Exakt en sån kexmaskin har jag haft i två år!
vaa? har dendär kexmaskinen funnits så länge? :x varken sett den på tyska, usa eller engelska makita sidorna

P
Batteridriven vinkelslip har.... ;)

Batteridriven multicutter från Makita var väntat fast jag blev inte så imponerad, hade hoppats på snabbfäste. Annars tycker jag det är lite vansinne att bygga upp sin maskinpark med batteridrivna maskiner även om det finns en del roliga prylar, måste dock ge eloge till Makita som förbehåller sig till samma system, LXT.

End skrev:
Batteridriven multicutter från Makita var väntat fast jag blev inte så imponerad, hade hoppats på snabbfäste. Annars tycker jag det är lite vansinne att bygga upp sin maskinpark med batteridrivna maskiner även om det finns en del roliga prylar, måste dock ge eloge till Makita som förbehåller sig till samma system, LXT.
Att växla min maskinpark till makita lxt var det bästa jag gjort. Jag har haft det så nu i ett antal år och ser bara fördelar med det, förstår verkligen inte varför det skulle vara vansinnigt. Att hålla på och snubbla över och bråka med för korta sladdar, hålla på å dra förlängningskablar, de e vansinne imo.

Jo har haft LXT sen 2007, så här i efterhand var det rätt system att investera i. Men med tanke på att batteri utvecklas hela tiden så skulle det inte förvåna mig att det kommer nytt batteri snart och vips så är LXT-serien som bygger på Li-ion ute. Sen är det nonsens att ha batteridriven till maskiner som man ändå kopplar till dammsugaren, t.ex. sänksåg, slipmaskiner m.m.

End skrev:
Enda felet som jag ser med Makitas multicutter är att jag redan har en Bosch sladdlös och den hade jag gärna haft med Makita fattning på batteriern. Toppen med en sladdlös då det ofta är på svåråtkomliga ställen som man behöver ta till multicuttern.

Fan jag som just köpt en fein multimaster... Har i princip bara makita lxt prylar och en makita lxt multimaster hade varit perfekt...

thomasx skrev:
Inte batteridriven väl...?

/Vojma

vojma skrev:
Inte batteridriven väl...?

/Vojma
Jo-rå :)

Bytte sladd"motorn" mot en batteridriven från en vinkelslip, den var ju nästan gratis i usa ;)

thomasx skrev:
Fast det är väl ändå olika varvtal? 6500 vs 10000 rpm? Eller gjorde du något åt den saken också?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.