Detta inlägg är utbryten från en tråd som jag har tagit bort på grund av otillåten reklam. Men frågan (och ikeahantverkarens svar) angående Makita LS0714FL är naturligtvis intressant ändå. Det frågas alltså efter omdöme på Makita LS0714FL.
För att klargöra så har ikeahantverkaren absolut inget att göra med den som gjort otillåten reklam, han bara svarade på en fråga i tråden.
//Daniel, moderator
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har denna modellen och är mycket nöjd.
Den är lätt och smidig att ta med ut på jobb och den tar djupa hyllplan osv utan att behöva såga från två håll.
Om jag skall försöka hitta något negativt så skulle det kunna vara att sågens axeldiameter inte är så vanlig vilket medför att om jag skulle köpa en låt oss säga dewaltklinga så får man ha mellanläggsringar och det gillar inte jag.Dock finns ju Makita orginal klingor att beställa men dom ligger väl snäppet högre i pris också.
Den låter rätt mycket.Den har ett vassare ljud än många andra sågar i proffsklassen.Detta beror troligtvis på det höga varvtalet.Har för mig att varvtalet var högre än dom flesta.
Jag valde bort lasern och fick den på så sätt lite billigare.