engs
Nu kan jag göra mig av med mitt sista bensindrivna trädgårdsverktyg efter att ha fått en DUR368AZ levererat.

Slutar inte imponeras av dagens batterimaskiner, påminns om när päronen hade en kantklippare som ganska snart fungerade i kanske minuter på timmar av laddning. Och där fungerade bör vara inom citattecken.

Inte mer än monterat och varvat lite men tycker dock Makita ska ha kritik för byte mellan tråd / klinga. Det verkar för omständligt. Kommer sällan ha behov av klinga men ändå. T.ex. ska inte bara skyddet nertill bytas utan även hållaren till skyddet. Vore en smal sak att ge de samma hålbild istället tycker jag.
Batteridriven Makita DUR368AZ grästrimmer på gräs med kantklipparens tillbehör bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
skyisthelimit och 2 till
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
2Ah och 6Ah är väl det som har modernast celler så jag tror 6Ah batteriet både ger högst effekt och bäst verkningsgrad

Prisvärt?
[länk]

40€ till om man vill ha dubbelladdaren
Nu är jag en månad sen, men rubart är billigare med 199480-6. 197,75€ mot 204,99€. Vet dock inte hur det blir totalt i slutändan med frakt m.m.
https://www.rubart.de/MAKITA-Power-Source-Kit-Li-18-0V-6Ah--199480-6--p10152286

https://www.idealo.de/preisvergleic...-kit-dc18rc-2-x-bl1860b-im-karton-makita.html

Jag får ofta när jag är inne på Instagram reklam från Wish och att de säljer verktyg från Makita.
Idag fick jag t ex reklam om DTW285Z för drygt 700 kronor plus frakt. Den kostar ju drygt 2 000 kronor i Sverige. Detta måste ju vara kopior, eller hur?

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Jag får ofta när jag är inne på Instagram reklam från Wish och att de säljer verktyg från Makita.
Idag fick jag t ex reklam om DTW285Z för drygt 700 kronor plus frakt. Den kostar ju drygt 2 000 kronor i Sverige. Detta måste ju vara kopior, eller hur?
Står det verkligen makita på maskinen? Har sett en på tradera som är en kopia, dvs identiskt utseende men ingen makitalogga.

Bilderna visar Makita men du kommer få en utan logga.

Ja precis, på bilderna är det en riktigt Makita i alla fall.
Makita borde ju stämma dessa klåpare.

Makita sladdlös slagnyckel utan batteri, presenteras i användning och som produktbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

160€ i Tyskland,under halva det känns lite suspekt. Lotteri om det är en bra kopia eller inte. Typ som att köpa en B&D..

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
P
Dom där kopiorna finns på aliexpress för under 300 kr..
285 lär bli billigare nu då 300 och 301 bara är runt hörnet.. De säljs i finland nu vill jag minnas.

Och ni som undrar va det e för skillnad mellan 300 och 301 så e det ringfäste alt Kula

Hur var det nu, det är den med kula man vill ha, är det 300:n?

MultiMan
Aktuellt Makita-test av en gigant på Youtube:

• Gilla
Martin.M och 3 till
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Hur var det nu, det är den med kula man vill ha, är det 300:n?
unviker alltid den med kulan förr elr senare så börjar den kärva så är den med ringen är bättre (mitt tycke)

Tjena, tänkte spåna efter flera verktyg i min lilla på började makita samling!

Har bara än så länge en skruvdragare med laddare och batterier samt en grässtrimmer.

Skulle behöva lite mera snickeri verktyg från makita tex:
Sticksåg.
Cirkelsåg.
Slagborrmaskin.
Etc...

Nå tips på vilka som är bra men som inte bränner upp plånboken på en gång, samt vad mer för verktyg kan jag behöva ha för att snickra och bygga med?

Helst 18v maskiner men finns det bra sladdmaskiner kan jag över se det oxå!

Jag valde sladdlöst nästan rakt igenom.

Började med ett skruvdragarpaket med 2x5ah

sedan bevakningar på Blocket på nakna maskiner.

blev sticksåg
Oscillerslip 125mm
Tigersåg
Skruvdragare med knack
En till liten skruvdragare med bara bitsfäste.

ett tips är Verktygsvaruhuset.se eller amazon.de

Nu är jag riktigt sugen på dfr550x samt lilla batteridrivna kantfräsen!

P pianist skrev:
Jag valde sladdlöst nästan rakt igenom.

Började med ett skruvdragarpaket med 2x5ah

sedan bevakningar på Blocket på nakna maskiner.

blev sticksåg
Oscillerslip 125mm
Tigersåg
Skruvdragare med knack
En till liten skruvdragare med bara bitsfäste.

ett tips är Verktygsvaruhuset.se eller amazon.de

Nu är jag riktigt sugen på dfr550x samt lilla batteridrivna kantfräsen!
Jag hade tänkt mig köpa nytt då jag alltid har haft otur med att köpa begagnade verktyg som går sönder på alla möjliga sätt förutom där det kan gå sönder, nya verktyg håller än idag och vissa har några år på nacken!

Köpte mig en ny skruvdragare med laddare och batterier samt nått år senare en grässtrimmer.

Men när man har varit lite dum snål och tänkt att man bara ska göra något litet så har man varit på biltema och köpt deras verktyg, tänker inte smutsa ner denna tråd mer än så om jag säger som så!

Men kan kicka lite vad för modeller som finns på blocket kan jag göra!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.