HogeN HogeN skrev:
Näpp kommer inte åt riktbytare av misstag ^^ makita är ända märke som skulle vara avgjuten för min hand man behöver böja tummen i nån underligvinkel för att byta.. har pillat på alla kända märken

Och klingskyddet täcker mindre på batterisågarna har själv dessa och man ser på bilden... Men det kommer ju till sund bondförnuft ingen har ju handen framför sågen när den är igång
Jag lyckas jämt komma åt reverseringsspaken och det har jag inte gjort med verktyg av andra fabrikat.

Jag är lite tveksam till det korta klingskyddet.
Nu är inte makita ensamma dåligt klingskydd, när jag testade hitachi så sluta klingskyddet fjädra ut ganska tidigt och väldigt plastigt.
Jag föredrar helst klingskydd i metall före plast men överlag så är klingskydden dåliga på batteridrivna cirkelsågar oavsett fabrikat och korta är dem med.
Kanske får börja lägga undan till en festool HKC 55 men tycker de är för dyra.

Jag har en Makita och en HKC. Två helt olika typer av maskiner skulle jag säga. Makitan är otroligt mycket smidigare men HKC har högre precision och bättre med tillbehör.

• Annons för Makitas slagborrmaskin TD171 med dubbla avtryckare och smart inställningar på japanska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Fredandel och 3 till
  • Laddar…
N Niklas807 skrev:
Makitas nya lilla värsting. Vet ej mycket om den mer än att den ska ha dubbla avtryckare för olika kraft samt smart inställningar. Makita td171.

[länk]
O_O nä nu....... börja dreggelvatten rinna.... också sätt att grön korslaser finns på makitas hemsida i danmark.... fyller år snart gör man också.. tror ska börja ge subtila himtar åt folk

• Gilla
Niklas807
  • Laddar…
Ja jag har sneglat på deras gröna laser ett tag nu, fick svar ifrån makita att den ska lanseras till våren. Men jag kunde tyvär inte hålla mig, så det fick bli en bosch 3-80 cg istället.

F fixarpelle skrev:
Jag lyckas jämt komma åt reverseringsspaken och det har jag inte gjort med verktyg av andra fabrikat.

Jag är lite tveksam till det korta klingskyddet.
Nu är inte makita ensamma dåligt klingskydd, när jag testade hitachi så sluta klingskyddet fjädra ut ganska tidigt och väldigt plastigt.
Jag föredrar helst klingskydd i metall före plast men överlag så är klingskydden dåliga på batteridrivna cirkelsågar oavsett fabrikat och korta är dem med.
Kanske får börja lägga undan till en festool HKC 55 men tycker de är för dyra.
jo de är sant. man vill inte ha plastik klingskydd är det som får mest stryk.

men tror det har också att göra det är mycket lättar att hantera en batterisåg därför är skyddet kortare och snabbare tillbackadragen när börjar såga.. för har upplevt en viss tröghet och har en vana att öppnaskyddet med handen när börjar såga. Göra jag inte med 18v och festool svider alltid i plånboken.

N Niklas807 skrev:
Ja jag har sneglat på deras gröna laser ett tag nu, fick svar ifrån makita att den ska lanseras till våren. Men jag kunde tyvär inte hålla mig, så det fick bli en bosch 3-80 cg istället.
^^ jag mailade dom när 12v slidepack lanserades.Att kanske det kan komma grönlaser och inspektions kamera som går på 12v.. ^_^ fick till svars "dom 5år inkommande åren händer mycket"... jo nu med wireless dammsugare. 36v borrhammare.grönlaser och allt man ännu inte noterat

Ja men deras 360 grönlaser kommer drivas på 12v, smidigt att bara kunna stoppa i laddarn :)

yes ^^ satt en kväll och porrsurfa "verktyg" och såg dewalt hade fler modeler som gick på deras små batterier så.. och är jämt ett problem med AA.AAA batterier. men med verktygsbatteri slipper man sånt

Ja boschen kör med på små 12v helt perfekt, så finns det adapter till med om man får batteri brist, så man lan stoppa i vanliga aa batteri.

N Niklas807 skrev:
[länk]
Dom första bilderna man såg av den från japan var snyggare ^^

N Niklas807 skrev:
Ja boschen kör med på små 12v helt perfekt, så finns det adapter till med om man får batteri brist, så man lan stoppa i vanliga aa batteri.
har själv makitas skz102 och den går med 3AAA.. och reservbatteri i väskan men har hänt man tagit fram reserv och dom varit tömmda p.g.a av kylan

Grön laser tycker jag är lite över hypat.
Jag har en bosch grön laser och tycker inte den är bättre än röd.
Det påstås att det ska vara bättre när det är ljust men när man är i utkanten av området tycker jag snarare att den gröna är svårare att se än den röda mot fastpunkt eller tumstock.
Jag har aldrig använt den medföljande plastskalan så mycket som med grön laser.

F fixarpelle skrev:
Grön laser tycker jag är lite över hypat.
Jag har en bosch grön laser och tycker inte den är bättre än röd.
Det påstås att det ska vara bättre när det är ljust men när man är i utkanten av området tycker jag snarare att den gröna är svårare att se än den röda mot fastpunkt eller tumstock.
Jag har aldrig använt den medföljande plastskalan så mycket som med grön laser.
Sant som du säger men om du testar båda samtidigt och höjer ljusstryka gradvis vill rödalinje försvinna snabbare.
och är man utanför området är det svårt då är det bara mottagaren som gäller.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.