494 973 läst ·
2 501 svar
495k läst
2,5k svar
Makita-klubben (för nördar)
Jag är inte medlem i denna exklusiva asiatiska klubb så jag blir väl ev. rapporterad nu
Fick ett mail i natt om detta som om jag fattat det rätt är liknande det Feltool lanserat.
Detta har kanske redan varit uppe här i tråden, i så fall så har ni en kopia nu
Fick ett mail i natt om detta som om jag fattat det rätt är liknande det Feltool lanserat.
Detta har kanske redan varit uppe här i tråden, i så fall så har ni en kopia nu
Haha, undrar vem som var först att lämna in en patentansökan på denna uppfinning.ceson skrev:
Har en känsel att grönsvarta får sin ansökan genom & godkänd först, och kanske blir det lite skadestånd längre fram...
Har kikat lite på laser mätare, Verktygsvaruhuset har LD30P i dagens lucka, någon som kan säga om den är något att ha?
700:- verkar vara ett ok pris, ingen Bläck Friday Rea, men ändå...
https://apps1.digitalkalender.com/k...27&utm_medium=email&utm_source=getanewsletter
700:- verkar vara ett ok pris, ingen Bläck Friday Rea, men ändå...
https://apps1.digitalkalender.com/k...27&utm_medium=email&utm_source=getanewsletter
Det blir marginellt billigare om du köper den genom Bygghemma. Har ingen aning om kvalitet. Köpte själv en Bosch när Jula hade rabatt, men har inte hunnit testa den ännu.Mazen skrev:
Hittade den fr i stort samma pris inkl frakt på andra nätbutiker. Njae Bosch är inget alt för mig så det får nog bli att spara ihop till en som kan kopplas ihop med telefonen typ Leica D1.Shakula skrev:
Efterfrågar mekarmanual/sprängskiss till min ddf453 som "hoppar ur" växeln ibland. Eller snarare att högväxeln inte går i som den ska. Må ju vara att den gått som utomhus/grovmaskin och säkert innehåller diverse sand och betongrester men jag tycker det känns tidigt att börja kärva redan efter ett par år?
https://www.mtmc.co.uk/Makita-DDF453-Spare-Parts__p-75632.aspxghoti skrev:
Efterfrågar mekarmanual/sprängskiss till min ddf453 som "hoppar ur" växeln ibland. Eller snarare att högväxeln inte går i som den ska. Må ju vara att den gått som utomhus/grovmaskin och säkert innehåller diverse sand och betongrester men jag tycker det känns tidigt att börja kärva redan efter ett par år?
Hej om jag köper en DHS680, vilken skena passar? Har en SP6000 och ska köpa skenan som passar till den.
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00DF...g_2?ie=UTF8&psc=1&refRID=CSBNK6J0WKZZP86ZXFW5
Då måste jag ha ovan adapter eller?
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00DF...g_2?ie=UTF8&psc=1&refRID=CSBNK6J0WKZZP86ZXFW5
Då måste jag ha ovan adapter eller?
Det var ett tag sedan jag hade Makita men nyligen kom jag över några maskiner (DLX6038M+DJV181Z).
Jag kanske är ovan men jag är inte riktigt sams med maskinerna trots att de gör sitt jobb.
Jag arbetar med maskinerna i både höger och vänster hand vilket kan ställa till det.
Väljaren som byter håll (reverseringsspak) kommer jag ofta åt vilket gör att verktyget går åt fel håll vilket är väldigt irriterande i trånga utrymmen eller om jag ska fästa något som är väldigt tungt som jag håller i samtidigt.
Att jag råkar byta håll händer med Borrskruvdragare, Slagskruvdragare och kombihammare och är inte något jag haft bekymmer med tidigare med maskiner av annat fabrikat.
Cirkelsågen fungerade lampan säkert i en hel minut men efter dess har den aldrig fungerat igen.
Cirkelsågen har även ett dåligt konstruerat klingskydd som inte går hela vägen utan det blir en liten bit oskyddat vilket kan leda till en onödig olycka eller nått finger mindre om det vill sig illa.
Multiverktyget, Tigersågen och sticksågen fungerar utan anmärkning.
Har ni i denna klubben aldrig liknande problem med Makita?
Jag kanske är ovan men jag är inte riktigt sams med maskinerna trots att de gör sitt jobb.
Jag arbetar med maskinerna i både höger och vänster hand vilket kan ställa till det.
Väljaren som byter håll (reverseringsspak) kommer jag ofta åt vilket gör att verktyget går åt fel håll vilket är väldigt irriterande i trånga utrymmen eller om jag ska fästa något som är väldigt tungt som jag håller i samtidigt.
Att jag råkar byta håll händer med Borrskruvdragare, Slagskruvdragare och kombihammare och är inte något jag haft bekymmer med tidigare med maskiner av annat fabrikat.
Cirkelsågen fungerade lampan säkert i en hel minut men efter dess har den aldrig fungerat igen.
Cirkelsågen har även ett dåligt konstruerat klingskydd som inte går hela vägen utan det blir en liten bit oskyddat vilket kan leda till en onödig olycka eller nått finger mindre om det vill sig illa.
Näpp kommer inte åt riktbytare av misstag ^^ makita är ända märke som skulle vara avgjuten för min hand man behöver böja tummen i nån underligvinkel för att byta.. har pillat på alla kända märkenF fixarpelle skrev:Det var ett tag sedan jag hade Makita men nyligen kom jag över några maskiner (DLX6038M+DJV181Z).
Och klingskyddet täcker mindre på batterisågarna har själv dessa och man ser på bilden... Men det kommer ju till sund bondförnuft ingen har ju handen framför sågen när den är igång
Cirkelsåg
DSS610
Cirkelsåg
5604R
165 mm