Makita verkar ha släppt en ny gasdriven spikpistol med beteckningen GF600SE för 16 Ga spik.

Är det någon som har testat den ännu eller är den så pass ny att den inte har hunnit komma ut på marknaden i någon större utsträckning ännu?

En given fråga är om det är samma batteri på denna spikpistol som på dess storebror GN900 båda verkar vara på 7,2v i alla fall.

http://www.makitauk.com/products/front/?id=2279&model=GF600SE

http://www.lawson-his.co.uk/scripts...361 - New From Makita For 2013&product=151784
 
Precis köpt en men får inte den att funka riktigt.
Använder Paslode gaspatronen,vet inte om man måste använda orginal.
Väldigt lätt och fin kvalité annars
 
Klas Pettersson skrev:
Precis köpt en men får inte den att funka riktigt.
Använder Paslode gaspatronen,vet inte om man måste använda orginal.
Väldigt lätt och fin kvalité annars
Vad är det som inte funkar som det ska?
Borde inte vara några problem att använda annan gas än original, dock kan man få lov att byta 'capen'.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.