Håller på att renovera tvättstugan och har plockat ner takbelysningen för att måla taket, stod och förbannade mig på att jag inte har en byggstrålkastare, då tanken slog mig: "kanske har makita någon batteridriven led-strålkastare som funkar ihop med deras batterier?"

Satte mig ner och googlade fram Makita DML805

Youtube klipp: https://m.youtube.com/watch?v=ys70eRqfQC0

Någon som vet något om denna på svenska marknaden? Har inte lyckats hitta något ännu.
Har hittat den på ebay.co.uk, rätta mig om jag har fel nu, men har inte dom 230v som vi andra i Europa förutom att deras uttag ser annorlunda ut? Går det att byta ut kontakten och köra på en sådan tro?

Vore perfekt arbetsbelysning när man grejer hemma eller byter däck på bilen utan att behöva krångla med strömkabel?

Sen vore det även rätt praktiskt med en Makpac att förvara den i när den inte används :)

Fick inge vidare respons här på forumet, så jag mailade Makita Sverige och fick till svar att den kommer att lanseras i februari, så att man kan räkna med att den kommer ut i mitten/slutet av februari i handeln, så håll tillgodo verktygsvänner! :)

Är inte heller något inlägg till deras Makpac förvaringssystem planerat, däremot ett 30mm tjockt skuminlägg om man vill stoppa ner den i en Makpac :)

haha och jag som hade tänkt köpa 2x 50watt led och koppla ihop dem i en gammal halogenställning ^_^.. mycket bättre alternativ med makitagaranti och mer till min makita familj

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.