Nu har bägge batterierna dött! Maskinen är värd 0:- för mig. Vill inte se skiten mer, beställt en Bosch istället! Skruvdragaren och laddaren fungerar.

Makita.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Maskinen finns att hämtas i Gråbo (utanför Lerum Västra Götaland) annars hamnar den på närmsta ÅVC.
 
Redigerat:
Fantastiskt, går inte ens att ge bort dessa skit maskiner!
Dyker väl upp en bdf snart då 4 batteri gett sig på kort tid. Fruktansvärt dålig investering att köpa makitas batteridrivna sortiment.
 
Du kan inte till äventyrs tänka dig att skicka? Känns trist att du ska slänga de :(
 
Du har PM.
 
Jag har en motsvarande bosch där bägge batterierna gett upp, vi kan byta!

Skämt och sido, batterier är förbrukningsvaror. LiPo har bättre kapacitet men är känsligare för värme, ligga för länge med fel laddning osv.
 
Goteborg skrev:
Fantastiskt, går inte ens att ge bort dessa skit maskiner!
Dyker väl upp en bdf snart då 4 batteri gett sig på kort tid. Fruktansvärt dålig investering att köpa makitas batteridrivna sortiment.
Jo den går att ge bort, fattar dock inte varför du hade så bråttom att skriva att ingen ville ha den. Nu är du dock inte så snabb att svara häri!;) Jag betalar frakten. Blir perfekt till grabben(3år snart) det gäller att lära sig i tid! Så kanske pappa kan få ha sin ifred:thumbup:
 
Kromo skrev:
Jo den går att ge bort, fattar dock inte varför du hade så bråttom att skriva att ingen ville ha den. Nu är du dock inte så snabb att svara häri!;) Jag betalar frakten. Blir perfekt till grabben(3år snart) det gäller att lära sig i tid! Så kanske pappa kan få ha sin ifred:thumbup:
Nädå inte bråttom, var väl lite i stundens hätta då två batterier till min bdf slutade ta laddning samma helg, + att chucken ramlade av Bdf:en.

Fortfarande lättare o hyva skiten än å vela med transporter, frugan får testa lokala Facebook gruppen bortskänkes. Men tack för visat intresse 👍
 
M
Orkar du vänta till helgen mellan vecka 18-19 så kan jag komma förbi och hämta den.
 
MaxPax skrev:
Orkar du vänta till helgen mellan vecka 18-19 så kan jag komma förbi och hämta den.
Javisst du är välkommen
 
MaxPax skrev:
Orkar du vänta till helgen mellan vecka 18-19 så kan jag komma förbi och hämta den.
Skönt att den inte slängs. Gillar inte att slänga saker som fungerar bara för den inte funkar för mig!😄 grattis till en bra maskin fattar inte hur man kan göra sig av med den. Visst är nåt vajsing med batterierna är det surt. Kanske laddaren som laddar fel?
 
M
Man tackar och bugar! Skall fixa lite batterier och sedan får vi se hur länge grejerna håller.

Lycka till med allt du har på gång!
 
MaxPax skrev:
Man tackar och bugar! Skall fixa lite batterier och sedan får vi se hur länge grejerna håller.

Lycka till med allt du har på gång!
Lugna puckar. Skönt at det finns någon som vill ge maskinen en sista chans :D
Dyker nog upp en bdf snart, bara 1 av 5 batterier kvar.
Nä ger nu bosch en chans, får uppfattningen av att deras batterier håller längre.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.